Beletört a Jaguar bicskája a szupersportkocsi-projektbe: Adrian Hallmark, a márka globális igazgatója bejelentette, hogy a Williams Forma-1-es istállóval közösen fejlesztett C-X75 hibrid az eredeti tervekkel ellentétben nem kerül sorozatgyártásba. A gyártó a gazdasági helyzettel indokolja döntését.
„Úgy érezzük, hogy az autó működne, de a megszorító intézkedések fényében úgy tűnik, hogy nem lenne megfelelő az időzítés egy nyolcszázezer-egymillió font értékű szuperautó bevetésének” – idézte Hallmarkot az Autocar című brit szaklap.
Az első ízben a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott prototípus hajtásláncán menet közben módosítottak a Jaguarnál, a legutóbbi változatot 1,6 literes, turbós benzinmotor, valamint két elektromotor – egy elől, egy hátul – hajtotta. A Williams szénszálas anyagok és hibrid technológia terén szerzett tapasztalatait is hasznosító modell 888 lóerős teljesítményre volt képes.
Mint az Autocar rávilágít: a gyártó összesen öt darab működő prototípust állított elő. Ezeket májusig tovább fejlesztgetik, aztán hármat aukción értékesítenek, egy példány a márka majdani múzeumába kerül, egyet pedig demonstrációkon használnak majd.
Hallmark szerint a C-X75 fejlesztésére fordított pénzt nem dobták ki az ablakon, a szakember hangsúlyozta: a technológia 60 százalékát hasznosítani tudják majd a jövőben készülő Jaguarokban.
A márkaigazgató elárulta azt is, hogy a 250 példányosra tervezett szériából körülbelül száz példányt tudtak volna eladni, ennyien érdeklődtek a különlegesség iránt. Kiderült az is, hogy bár a fejlesztések jövő májusi berekesztésével a Jaguar és a Williams együttműködése hivatalos lezárul, a felek más területen valószínűleg tovább folytatják a közös munkát.