Megkezdte a P1 típusjelű új szupersportkocsi tesztelését a McLaren, a Párizsi Autószalonon bemutatott prototípus álcázott változatáról már az első kémfotók is kiszivárogtak.
Noha a GT Spirit internetes szakportál által közölt, ismeretlen helyszínen készített fotókon a P1-es álcázva van, az tisztán kivehető, hogy a szeptemberben prezentált tanulmányhoz képest – egyelőre – nincs sok változást.
Mint ismeretes, a McLaren a közelmúltban piacra dobott MP4-12C-vel indított offenzívát a Ferrari, a Lamborghini és a többi szupersportkocsi-gyártó ellen, s a P1-essel még magasabbra kívánják helyezni a lécet. Ugyan az új modellel elsősorban a Forma-1-es csapat révén szerzett aerodinamikai ismereteket kívánják hasznosítani, az eddig napvilágot látott nem hivatalos információk szerint a hajtóerőre sem lesz panasz.
Úgy hírlik, hogy az autót az MP4-12C-ben is használt 3,8 literes, V8-as erőforrás módosított változata repíti majd, amely 800 lóerős teljesítményre lesz képes. Nem hiányzik majd a fékezés közben keletkező energiát újrahasznosító KERS-rendszer sem, ami további 160 lóerőt tesz majd hozzá a teljesítményhez.
„A cél nem az, hogy a mienk legyen a legmagasabb csúcssebesség, hanem az, hogy a mienk legyen a leggyorsabb és a legjobb sorozatban gyártott utcai autó” - nyilatkozta a párizsi autós seregszemlén Antony Sheriff, a McLaren közúti autós részlegének ügyvezető igazgatója, aki abban reménykedik, hogy a P1 'minden idők legkülönlegesebb szupersportkocsija' lesz.
Egyes források szerint a P1-es már jövőre gyártásba kerülhet, a végleges verziót állítólag márciusban, Genfben mutatja majd be a wokingi gyártó. Ha minden igaz, a P1-esből 500 példány készül majd, s aki megengedheti magának, annak körülbelül 700 ezer fontot, azaz körülbelül 246 millió forintot kell leszurkolnia a különlegességért.