Nyilvánosságra hozta szokásos éves autószín-toplistáját az autóipari festékek gyártásával foglalkozó PPG.
A lista felfedi, hogy új autók frontján globálisan 2012-ben is a fehér volt a legnépszerűbb szín, amely az újonnan forgalomba hozott járművek 22 százalékáról köszönt vissza. 20 százalékkal az ezüst végzett a 2. helyen, amelyet 19 százalékkal a fekete követett a képzeletbeli dobogó legalacsonyabb fokán.
Népszerűnek bizonyult a szürke, amely 12 százalékkal zárt, valamint a 9 százalékos piros is. 8 százalékkal szerepel a PPG listáján a természetes szín, 7 százalékkal a kék, 2 százalékkal a zöld, míg az egyéb színek 1 százalékkal állnak az utolsó helyen.
„Az ügyfelek körében végzett felméréseink egyértelműen rámutattak, hogy a szín rendkívül fontos tényező az autóvásárlók számára” – nyilatkozta Jane E. Harrington, a PPG egyik menedzsere. A cég egy kimutatással is szemléltette, hogy mennyire fontos tényező az autóvásárlásnál a szín: a válaszadók 77 százaléka nyilvánította rendkívüli fontosságúnak a kiszemelt járművek külső színezetét, s kiderült az is, hogy a luxusautók, a sport- prémiumkocsik tulajdonosai helyezik a legnagyobb hangsúlyt a színezetre.
A PPG régiókra bontva is közölte a színsláger-adatokat: a fehér Európában és Észak-Amerikában is vitte a prímet 2012-ben, mindkét területen a fekete végzett a 2. helyen. Érdekesség, hogy az ázsiai és a csendes-óceáni térségben a szürke legalább annyira népszerű, mint a globálisan domináns fehér: az ominózus régióban egyaránt 23 százalékot ért el a két szín népszerűsége.