Ha tökéletesre játszik, ha mindig négy ász van a kezében, ha sosem téved, ha milliárdos felmenői vannak, ha nem szereti a váratlan dolgokat, ha mindenben biztosra megy, akkor ez az ön ideális autója. Hibátlan, de érzelemmentes, nagyon német, precíz és odaadó. Nem hivalkodó, a LED-es fénysor már kötelező tartozék, extrából csak annyi van, amennyi muszáj, lóerőből még több is a kelleténél.
Ügyvezetői autó, alapára is több mint 10 millió forint, felextrázva a legszükségesebbekkel 15,28 millió forintba is kerülhet (tesztautó ára). Ahol az A6-os túlzásnak tűnhet, ott az A4 kombi még elmegy.
A tikfa barna szín pont kifejezi az autó eleganciáját, visszafogott, ésszerű báját. Fabetét, bőr mindenütt (640 ezer a bőrkárpit ára), de konszolidált, egyszerű módon, amolyan urasan. Körbevesz a csúcstechnológia, de nem eltúlzott a műszaki tartalom. Hiányoznak a segédrendszerek, de a világítás intelligens (félmillió forintért), a parkolásban elöl és hátul is kapunk radaros segítséget (135 ezer forintért), a kényelmi és navigációs vezérlőegység (MMI plusz, 1 millióért) az egyik legjobb a piacon, az viselkedése testre szabható (drive select 90 ezerért). Utóbbi számunkra azért volt fontos, mert miután ez az autó nem a száguldásról és a féktelen ereszd el a hajamról szól, főként takarékos üzemmódban használtuk. A kormány kissé indirekt (dinamikus üzemmódban feszes), a váltó szinte soha nem akar visszakapcsolni, a motor halványan pislákol, de legalább alig fogyaszt. A több mint 400 kilométeres tesztelés során 7,1 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Az ezer kilométeres hatótáv elérhető és tartható klímával is.
Takarékos módban 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at forog a főtengely, 100 kilométer/óránál 1600-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 1900-at, 130-nál pedig 2100-at. A start-stop rendületlenül leállítja a kocsit, néha érdemes kikapcsolni, ha például forgalmas, alárendelt kereszteződésből szeretnénk szabadulni.
A multitronic fokozatmentes (8 sebességes) automatikus sebességváltó révén nem a sietős emberek autója ez a kombi, sokkal inkább a nyugodt, ráérőseké. Gyorsan lehet vele menni, de nem érdemes, a váltója lomha, nyúlós, inkább a finom, egyenletes, állandó ritmusú autózást kedveli. Kövér gázra kelletlenül, idegesen reagál. Sportfokozatban és dinamikus üzemmódban fickósabb az autó, ekkor érezzük a 177 lóerőt, de valahogy azt is, nem neki való a keménykedés. Hangja semmi, a komfort kiváló, hátul is kényelmes az utazás.
Bár nem az áruszállítás az erőssége, a 490 literes puttonyba sok minden befér, még a legnagyobb babzsákot is benyelte. Nem lehet viszont gyorsan szállításra átalakítani: míg az ülések ledöntése nem okoz problémát, addig a kalaptartó és a rögzítőháló fix rúdjának a kiemelése eltart pár percig. Küzdeni kell az amúgy praktikus, sínen tologatható tartókkal is, amiből szintén kétféle volt a kocsiban.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.