Nyolc fontos középkategóriás autó több változata járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Volvo S60/V60/Hybrid, Opel Insignia 4x4/E85, Peugeot 508/GT, VW Passat, Mazda 6 Sportkombi, Renault Laguna 4C, Audi A4, Opel Ampera.
Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz.
Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni.
Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén a döntőbe eddig az Opel Corsa és az Opel Astra jutott be.
Középkategória
Volvo S60/V60/Hybrid
Kigyűrt esztéta
Nem csalódtunk a Volvo S60-ban: az autó gyönyörű, kényelmes eleganciáját sportos kiegészítőkkel bolondították meg. Technikailag a világ élvonalában van, biztonsága talán még annál is feljebb, ám, ha az áráról és a fogyasztásáról van szó, kevesebbel is beértük volna.
Kiegyenesít minden kanyartOpel, Insignia, kombi, összkerékhajtás, izmos dízelmotor, hifi, automatikus váltó, táblafelismerés, sávtartó – ízfokozó összetevői egy kiváló autónak. De hogy a recept alkotóinak összekeverése milyen étket szült, az csak a tesztből derül ki.
Peugeot 508/GT
Meglepően jó
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
VW Passat
Úgy jó, ahogy van
Sokan csalódtak az új Passat bemutatásakor, a népszerű Volkswagen nem változott jelentősen az elődhöz képest, lényege maradt, ami volt: alaphelyzetben puritán, de a végletekig felextrázható, kényelmes, gondoskodó, takarékos és dinamikus vezetői autó.
Mazda 6 Sportkombi
Ha én Mazda volnék, kombi lennék
Nyugodt családi utazásokhoz és sietős üzleti tárgyalásokhoz ideális autó a megújult Mazda 6 kombi. Szép a formája, takarékos és erős a dízelmotorja, a puttonyába minden befér.
Renault Laguna 4C
Kanyarevő
Okosan dönt, aki a gazdagon felszerelt Renault Laguna 4Control modellt 180 lóerős kétliteres dízelmotorral, jó zenével és négykerék-kormányzással választja. Hasonló technikai fejlettséggel és kényelmi extrákkal felszerelt kocsit nem talál a felső-középkategóriában 8-8,5 millió forintért.
Opel Ampera
Fenébe a benzinárral
Mindennek megvan az ideje, mint a szalmakalapnak - szokta mondani anyám. A villanyautók ideje még nem jött el, de fénylik az alagút végén valami, ez az Opel Ampera. Kész van, itt van, teljesen autó és teljesen környezetbarát. A hatótáv növelő benzinmotorral ellátott villanyautóval forradalmi változások indulnak meg az autópiacon, az Ampera a környezettudatos és innovatív közlekedés egyik legsikerültebb szereplője. Kipróbáltuk és felvillanyozódtunk.
Audi A4 (hamarosan)
Az autókra szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.