Autó hvg.hu 2011. október. 31. 10:33

Kgfb-kampány: a kármentesek kiegyenlíthetik a baleseti adót

Az idei kgfb-kampányidőszak az eddigi legerősebb akció az ügyfelek megszerzésére. A baleseti adó várható árnövelő hatását akár teljes egészében is meg tudja spórolni az, aki felelősen gondolkodik az autózásról, és egy kis szerencséje is van. A PBA Biztosítási Alkusz Kft. szerint valóban megalapozott a várakozás a rekordszámú kgfb-kötésre.

Ugyanazt az autóst alapul véve, a tavalyi időszakban a számára elérhető legalacsonyabb és az idei kampányban megkapható legolcsóbb ajánlata között átlagosan 5 és 25 százalék között mozog a nettó díjakban mért csökkenés – ezt állapították meg a PBA.hu szakértői, miután a díjak közzétételét követően rögtön hozzáfogtak a leggyakoribb ügyfélprofilok szerinti elemzések elvégzéséhez.

"Fontos figyelembe venni, hogy mivel az autósok nem mindig a legolcsóbb ajánlatot választották, hanem gyakorta a másodikat, harmadikat, - vagy azt, amelyiknek a neve ismerős vagy szimpatikus volt a legolcsóbbak között, - ezért a gyakorlatban nagyobb kedvezmény is elérhető" - mondta Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. "A feltételezett 30 százalékos baleseti adó tehát jó eséllyel megspórolható" - tette hozzá.

Természetesen a különlegesen alacsony árakat csak azok élvezhetik, akiknek papírjuk van az óvatosságról: a PBA elemzése szerint egy korábban okozott baleset akár dupla akkora díjat is jelenthet.

A biztosítók versenyéről a PBA szakértői szerint elmondható, hogy elsősorban a kisebb, feltörekvő társaságok mennek bele az árversenybe, a nagyobbak közül néhányan pedig védik egy-egy részterületen elért  korábbi előnyüket. Azoknak a biztosítótársaságoknak pedig, akik korábbi években jól teljesítettek az ügyfélszerzésben, most módjukban áll a minőségi, magasabb státuszú ügyfélkör, és az értékesebb gépjárművek tulajdonosai felé erősíteni.

MTI / Kelemen Zoltán Gergely

Ezek a társaságok élvezik leginkább előnyét annak, hogy széles termékpalettájukról kedvezményesen kínálnak további termékeket is arra nyitott, igényes, fizetőképes ügyfélkörnek. "Ami a szupermarketeknek az akciós csoki-Mikulás, az a biztosítóknak a kötelezőbiztosítás; nem a terméken elért nyereség a lényeg, hanem hogy emiatt odamenjen az ügyfél" - állítja Vass Gábor.

"Bebizonyosodott, hogy a biztosítók árképzését nem a megtérülés oldaláról kell megközelíteni" - jelentette ki. Ezt a tendenciát támasztja alá az is, hogy a kedvezmények körében megjelentek a facebook-os kedvezmények, vagy a lakáshitelhez kötődő kedvezmények is. Ezek az ügyfelek a későbbiek folyamán jó eséllyel nyerhetők majd meg további termékeknek is, ehhez érdemes egy olcsó kgfb-vel megbízható, termékeny adatbázist építeni.

Hirdetés