Hogyan cseréljük le magunk a téli gumikat? - videó
A gumik felszerelése előtt nézzük meg az autó kezelési útmutatóját.
A gumik felszerelése előtt nézzük meg az autó kezelési útmutatóját. Itt megtaláljuk azt is, hol kell pontosan az emelőt az autó karosszériájához rögzíteni és mennyire kell meghúzni a kerékcsavart. A felszerelést kizárólag vízszintes felületen végezzük, ezenkívül a kézifék legyen behúzva és a váltó egyes fokozatban, így akadályozhatjuk meg az autó elgurulását. A kerekek alá helyezett ékek további biztonságot adhatnak.
Egymás után, egyesével cseréljük le a kerekeket. Mielőtt az autót megemelnénk az emelővel, a cserélendő keréken lazítsuk meg a csavart egy fordulatnyit, ezután emeljük meg az autót az emelővel, távolítsuk el a csavarokat és vegyük le a kereket. A szakemberek még azt is tanácsolják, hogy minden egyes kerék leszerelésekor külön emeljük meg az autót, annak ellenére, hogy több időt vesz igénybe, mert az autó két keréken a levegőben nem áll túl biztonságosan. A leszerelt téli gumin krétával jelöljük meg a pozíciót és a menetirányt, és végül száraz hűvös helyen tároljuk.
A felni és a kerékkör legyen teljesen megtisztítva a szennyeződésektől, különben a biztonságos és megfelelő rögzítés nem biztosított. A kerékanyákat a leeresztés előtt kézzel húzzuk meg, miután leengedtük az autót az emelőről húzzuk meg átlóban a csavarokat.
A frissen felszerelt nyári gumikkal első utunk alkalmával térjünk be a legközelebbi töltőállomásra, és ellenőrizzük a nyomást a kerekekben. Itt a gyártó által megadott értékeket vegyük figyelembe, amit a kezelési útmutatóban, a vezető ajtó belső oldalán, vagy a tanksapkán találjuk. Ha vibrál a kormány menet közben, a gumik centrírozásra szorulnak, minél előbb keressünk fel egy centrírozó műhelyt.
A gumicsere kissé bonyolultabb, ha nem felnivel együtt cseréljük a kereket, ilyenkor feszítővasra és némi erőre, valamint tapasztalatra is szükség van - ajánlatosabb a műveletet gumis szakemberre bízni. A gumicsere díja centrírozással együtt 1000-1500 forint darabonként.