Rendbe hozzák a parkolási fizetési felszólításról szóló szabályozást
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdte a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos szabályozást érintő módosítások, köztük egy ombudsmani javaslattal összhangban, az ügyfélbarát garanciális elemek vizsgálatát és kidolgozását - közölte a tárca kommunikációs főosztálya.
Hozzáláttak a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos szabályozás módosításához. Az ombudsman egy jelentésében arra hívta fel a figyelmet: nincs olyan szervezet, amely kivizsgálná a parkolási társaságok fizetési felszólításaival kapcsolatos panaszokat. Az Országgyűlési Biztos Hivatala korábban azt közölte az MTI-vel: jogszabály sem létezik, amely a fizetési felszólításokkal kapcsolatos panaszok kivizsgálásának rendjét meghatározná. Van viszont megemelt pótdíj, mert a levélben benyújtott panasz feldolgozásának idejét is beleszámítják a fizetés késedelmébe.
Szabó Máté egy állampolgár bejelentése alapján indított vizsgálatot. A panaszos kérelme megjárta már a parkolási társaságot, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét, Budapest Főváros Önkormányzatát, Budapest I. kerület Önkormányzatát, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, és mindegyik elutasította kérelmét, vagy áttette a szerinte hatáskörrel rendelkező szervhez.
Ezután fordult az autós az állampolgári jogok biztosához, az ombudsman pedig megállapította, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem szabályozta a parkolási társaságok fizetési felszólításaival szemben emelt panasz előterjesztésének módját, és ezzel sérült a jogbiztonság.
Nincs szabályozva, melyik szervnek és mennyi időn belül kell döntenie, pedig a parkolási társaságok az önkormányzatok által átadott feladatokat látnak el, és fontos lenne a garanciális elemek beépítése a működésükbe. Szabó Máté ezért felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy kezdeményezze a keret- és részletszabályok kidolgozását.
Más panaszok vizsgálatakor kiderült, hogy ha az autósok levelükben vitatták a parkolási társaság követelését, és elutasító választ kaptak, automatikusan a magasabb összegű pótdíj megfizetését követelték tőlük. Az országgyűlési biztos megállapította: ellentétes a jogbiztonsággal, hogy a fizetési felszólítások ellen előterjesztett panaszok halasztó hatályát nem rögzítették egyértelműen.