Melyik autómárkákkal a legelégedettebbek a vevők?
A Subaruról ismét bebizonyosodott, hogy Németország autósai a legjobb márkának tartják.
A Subaruról ismét bebizonyosodott, hogy Németország autósai a legjobb márkának tartják. A vállalat az ADAC felmérésén két kategóriában is első helyezett lett. A felmérés az „ADAC Motorwelt” magazin 43 ezer olvasójának szavazatain alapult. November 24-én zárult le a 33 autómárkát értékelő AutoMarxX piacelemzés, amiben a Subaru immár az ötödik egymást követő évben szerezte meg az első helyet – a Lexus és a Mitsubishi előtt – a vevőelégedettség márkák szerint kategóriában. A Subaru emellett a szolgáltatások kategóriában is vezető helyen végzett, immár zsinórban hetedszer.
Az ADAC szakemberei és a gelsenkircheni főiskola autóipari kutatói a márkaimázs, a piaci értéktartás, a vevőelégedettség, a minőség, a környezetvédelem és a biztonság szempontjait vetették össze a rangsor elkészítésekor. A német autóklub tesztjei mellett a TÜV és a Dekra minőségellenőrző vállalatok eredményeit és verdiktjeit is figyelembe vették.
Márkaimidzsben a legjobb az Audi (az összértékelésben 10 százalékot számít), értéktartásban a Volkswagen (10 százalék), vevőelégedettségben a Subaru (15 százalék), minőségben az Audi (30 százalék), környezetkímélő technológiák alkalmazásában a Skoda (15 százalék), biztonságban a Mercedes (20 százalék) vitte el a pálmát. Az AutoMarxX tanulmányok 2001-es elindítása óta a Mercedes a legsikeresebb márka, 12-szer bizonyult a legjobbnak. Az utolsó nyolc alkalommal azonban az élen az Audi (hétszer) vagy a BMW (négyszer) végzett, a Mercedesnek meg kellett elégednie a második, illetve a harmadik hellyel.
A Volkswagen és a Porsche javított, a BMW, a Skoda és a Toyota rontott, a top 10-et a Honda és a Seat zárja. A német márkák közül az Opel a 11., a Ford a 14., a Mini a 18., a Smart a 27.