A borsőrlőtől az elektromos luxuskabrióig: 200 éves a Peugeot
2010. január 8-án logót és filozófiát váltott a 200 éves márka. Az 1858 óta a cég arcát meghatározó oroszlán maradt, kettős fémhatású új változata hirdeti a Peugeot megújulását a Motion & Emotion szlogen jegyében. Az átalakulás nem lesz olyan drasztikus, mint a márkatestvér, a Citroen esetében, a logó és az arculati jegyek fejlődését építészeti és üzletpolitikai változások kevésbé követik. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.
2009-ben a Peugeot volt a világon a legtöbb autót értékesítő francia gyártó, 10. a világranglistán. 2012-re három helyet szeretnének előrelépni. Ennek érdekében a márka sokféle műszaki megoldásba fektet be, hogy a mobilitás elvárásainak a vezetési élmény feláldozása nélkül felelhessen meg. Fokozzák a motorok hatékonyságát, és újabbnál újabb technikai megoldásokat fejlesztenek ki. 2010-ben mutatják be új elektromos autójukat, az iOn-t. 2011-ben a Peugeot 3008 HYbrid4 dízel és e-HDI mikrohibrid kivitele jelenik meg. 2012-től pedig már konnektoros hibrid kivitelben is elérhető lesz a 3008-as.
© Autómenedzser |
Ökológiai lábnyomát és a fosszilis tüzelőanyag-függőséget csökkentendő, a márka sokféle technikába ruház be. Tovább folyik a benzines és a HDi FAP motorok hatékonyságának növelése és lökettérfogat-csökkentése. Emellett háromhengeres benzinmotor kifejlesztésén is dolgoznak.
Különleges zöld autók és helyszíni képek az Autómenedzser.hu autós portálon.