744-en haltak meg útjainkon az idén
Az év első tizenegy hónapjának közlekedésbiztonsági statisztikái folyamatos javulást mutatnak - adta hírül az ORFK.
Az elmúlt év azonos időszakához képest a 2009. év első tizenegy hónapjában a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma az alábbiak szerint alakulta:
| Halálos | Súlyos | Könnyű | Összesen | Meghalt személyek |
2008. január-november | 809 | 5.634 | 11.064 | 17.508 | 907 |
2009. január-november | 679 | 5.142 | 10.635 | 16.456 | 744 |
Eltérés | -130 | -492 | -429 | -1.052 | -163 |
Eltérés %-ban | -16,07 | -8,75 | -3,88 | -6,01 | -17,97 |
| Halálos | Súlyos | Könnyű | Összesen | Meghalt személyek |
2001. január-november | 1.042 | 6.155 | 9.907 | 17.104 | 1.144 |
2009. január-november | 679 | 5.142 | 10.635 | 16.456 | 744 |
Eltérés | -363 | -1.013 | +728 | -648 | -400 |
Eltérés %-ban | -34,84 | -16,46 | +7,35 | -3,79 | -34,97 |
Összességében megállapítható, hogy a könnyű sérüléses közúti közlekedési baleseteken kívül valamennyi számadat jelentős javulást mutat, amelyek közül a legfontosabb a balesetben elhunyt személyek számának alakulása. A balesetben elhunyt személyek száma a 2001. év hasonló időszakához képest 2009. január-november hónapban 34,97 százalékkal csökkent.
A zéró tolerancia elv alkalmazása és a rendőrség egyéb célirányos intézkedései az ittasan okozott balesetek alakulását továbbra is kedvezően befolyásolják. Az ittasan okozott közúti balesetek száma 2009. november hónapban az elmúlt év megfelelő időszakával összevetve 213-ról 157-re csökkent, az ittasság aránya pedig 14,05 százalékról 10,85 százalékra mérséklődött.
A 2009. év első tizenegy hónapjának adatait tekintve a 2008 azonos időszakához mérten az ittasan okozott közúti balesetek száma 2138-ról 1988-ra esett vissza, az ittasság aránya 12,21 százalékról 12,08 százalékra enyhén csökkent.
A balesetek okait tekintve a legtöbb baleset még mindig a gyorshajtáshoz, az elsőbbség meg nem adásához, valamint a kanyarodás szabályainak megszegéséhez köthető. A balesetek okozóinak csoportjait vizsgálva az tapasztalható, hogy továbbra is legtöbb baleset a személygépkocsi-vezetőkhöz köthető. Sorrendben őket követik a kerékpárosok, tehergépkocsi vezetők, a gyalogosok, a segédmotor-kerékpárosok, valamint a motorkerékpárosok.