2009. április. 27. 08:00 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. április. 25. 15:06 Autó

Vezettük az új Renault Grand Scénic-et

Praktikusságban új mércét állít fel a Grand Scénic, negyven...

am


Praktikusságban új mércét állít fel a Grand Scénic, negyven tárolóhelyet rejt, ezek összesen 92 literrel egészítik ki az amúgy is nagy csomagteret. Hét üléssel (150 ezer forintos felárért kapható) 208 literes, öt üléssel 564 liter, előretolt második üléssorral 702 liter, összehajtott második üléssorral 1863 liter, de ha a második üléssort kivesszük a kocsiból 2063 literes tér áll a rendelkezésünkre. 

am


De nem csak a csomagtér lenyűgöző, hanem az utast körbevevő nagyvonalú környezet is. Nagy az autó belül, kényelmes, elegáns és otthonos. A Lagunából megismert anyagok, formák, a középkonzol, a kormány, az ülések mind azt jelzik, hogy a Renault új dimenzióba lépett. 

am


A korábbi digitális kijelzőt (a vevők panaszkodtak, hogy tükröződik, erős fényben rosszul olvasható) TFT-monitor váltotta le, videójátékhoz hasonló testreszabható grafikával, információhegyekkel. A navigáció is megújult, a TomTom szállítja, három dimenziós megjelenítése is van, figyelmeztet a sebességtúllépésre, SD-kártyán keresztül frissíthető. USB- és AUX-csatlakozón át bármilyen zenelejátszót rákapcsolhatunk a Arkamys hangzórendszerre. A szórakoztató és információs rendszer a Lagunából ismerős kezelőfelülettel irányítható, amely a váltó mögött, az ide-oda tologatható méretes tároló doboz tetején kapott helyet. Felárért tolatókamera, memóriás vezetőülés, bőr belső, dupla panorámatető, bixenon fényszóró, kétzónás automatikus klíma, high end Carminat bluetooth hifi rendelhető. Alapáron jár a menetstabilizáló, a fékasszisztens, hat légzsák és klíma. 

am

am

am


Egy új autóba friss motorok is dukálnak, az 1,4 literes benzines turbó 130 lóerős, a kétliteres dízelt 160 lovasra hizlalták fel. A benzinest pörgetni kell, de finoman, egyenletesen adja le nyomatékát, hatsebességes váltója pontosan és könnyedén kapcsol. Nem úgy a dízelé, amely a nagyobb nyomatékra hangolásnál elvesztette finomságát, darabos és hangos, kuplungja merev. Ennek ellenére jó volt vezetni az izmos dízelt, míg a benzines fogyasztását sehogy sem tudtuk 10 liter alá szorítani, addig az öngyulladós erőltetett menetben sem kért többet 8 liternél száz kilométerenként. Az ideális sebességváltást külön kijelzi az elektronika.

am


[[ Oldaltörés: Otthon négy keréken ]]


am


Az ötszemélyes változatok helybőségéhez nem fér kétség, a különálló hátsó ülések egyenként tologathatók és összehajthatók. A hétszemélyes változatok csomagteréből nem sokat vesz el a padlóba süllyeszthető két ülés, csupán 4 centivel magasabb az aljzat, azaz 50 literrel csökken a poggyásztér. A harmadik sorba a beszállás nem nehézkes, 170 centi fölött azonban kényelmetlenül kicsi a fejtér, kínlódás nélkül utazni csak akkor lehet, ha középső sor utasai saját kárukra tesznek engedményt és előrébb tolják üléseiket. Inkább gyerekeknek komfortos a hátsó sor. 

am

am

am


A Grand Scénic 4,24 milliós alapáron kapható (1,6 literes 110 lovas benzinmotorral), a legolcsóbb 1,5 literes 105 lovas dízel 4,74 millió forint, az új turbós modell 4,74 milliótól, a 160 lovas dízel 6,29 milliótól vihető. A harmadik üléssor felára minden esetben 150 ezer forint.

B. Cs.

am

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

am



Renault Grand Scénic TCe 130/dCi 160
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1397/1988
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő130 lóerő 5500-as fordulaton/
160 lóerő 3750-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 190 Nm 2250-es fordulaton/
360 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2770
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4560/1845/1645
Csomagtér208/564/1850 liter
Saját tömeg (kg) 1420/1591
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 190/205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,7/9,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,4/8,3
Országúti 5,8/5,6
Vegyes7,1/6,6
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 168/173
ÁRA 4,74 millió forinttól/
6,29 millió forinttól




Hirdetés