Dodge Journey teszt: elefántbébi
Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.
Az új Dodge-sorozat (Caliber, Avenger, Nitro) mindegyik tagja feltűnő, a Journey is úgy néz ki, mint egy muszklis amerikai autó. Szemből. Oldalról már inkább elefántborjú. Csak azt nem értem, ha a márkaimázst és az izgalmas formatervet kipipálták a tervezők, miért nem fordítottak többet az autó lelkére és az anyagválasztás, az összerakás minőségére. Ez minden amerikai autó sarkalatos problémája. Teljesen más ízlést szolgálnak ki, ezért nehéz Európában szerencsét próbálniuk. A Journeynak sok jó lapja van, de az utolsó ütés soha nem lehet az övé.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
A hátsó sorokban már-már repülőgépes komfort kényeztet, az olvasólámpácskák külön irányíthatók, akárcsak a szellőzőrostélyok a mennyezeten. A tetőablak elektromos mozgatású.
© Autómenedzser |
A műszerfal oldschool hatású, de jópofa, az 1981-es Nissan Cherry-re emlékeztet, annyi különbséggel, hogy ez zöldes háttérvilágítást kapott, és fehéren izzanak a mutatók. Az ablaktörlő darabosan, hangosan dolgozik, nincs automatikus törlési funkciója, a világítást is kézzel kell kapcsolgatni.
A középkonzol agyonzsúfolt, nehezen áttekinthető, hiába sokoldalú a rendszer, menet közben jobb, ha nem babráljuk. Inkább próbálkozzunk a hangvezérléssel, igaz, ahhoz idegek kellenek.
© Autómenedzser |
A zörgő műszerfalon túl az autó fájó pontja a motor, amely a Volkswagentől érkezett. A Journeyben nagyon csúnyán szól a 140 lovas kétliteres PD TDI, ráadásul nem is mozgatja túl meggyőzően a nagytestű egyterűt. Ha elviseljük a nagy zúgást és sietünk, a fogyasztás rovására lendületbe is kergethetjük, autópályán könnyedén tartja a 140-150-es tempót. A futómű jól csillapít, csak az a kérdés, meddig tudja elviselni a magyar kátyúkat. Én már hallani véltem furcsa zajokat a bal első lengőkar felől.
A fogyasztás az átlagnál kissé rosszabb, a hétszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben 8,8 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
B. Cs.
Dodge Journey 2,0 CRD SXT | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 140 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 310 Nm 1750-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2890 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4888/1878/1691 |
Csomagtér | 167-784-1562 liter |
Saját tömeg (kg) | 1895 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 188 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,2 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 6,3 |
Tesztfogyasztás | 8,8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 165 |
ÁRA | 7,69 millió forinttól |