Qashqai 4x4: az év utolsó sarazása
Tetszett az elsőkerekes Qashqai, ám a 4X4-es változat túltett minden korábbi...
Tetszett az elsőkerekes Qashqai, ám a 4X4-es változat túltett minden korábbi elvárásomon. Az a tudat, hogy, ha kell terepen, csúszós, havas, saras úton is biztonságosan vezethetünk, megnyugtató. Ahogy az is, hogy izmos, korszerű, csak kicsit hangos dízelmotor megbízható partnerünk.
Jól húz, nagy tartalékkal bír és a fogyasztása sem vészes. Az ötszáz kilométeres tesztelés során, alapvetően elsőkerék-hajtással városban használva 6,6 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
A csúcsmodell komolyabb hangrendszert kapott, hatlemezes CD-lejátszóval, beépített navigációval, beszédfelismerős Bluetooth-kapcsolattal, tolatókamerával (550 ezer forintért) és automatikus duplaklímával. A tető teljes egészét kitöltő panorámaablak csak ráadás, igaz nem olcsó. A telefonszámokat sajnos egyenként kell beírogatnunk, a rendszer nem tudja beolvasni telefonkönyvünket, de ha előre hanggal vagy kézzel rögzítünk néhány bejegyzést, akkor könnyebb és biztonságosabb a telefonálás.
A Qashqait a gazdasági válság szele nem fújta le a piacról, ezt bizonyítja, hogy szinte minden Nissan modellt 30 százalékkal olcsóbban hirdették meg az év végi akcióban, kivéve a Qashqait. A modell alapára 4,4 millió forinttól, a 150 lovas összkerekes változat 6,435 milliótól indul, a tesztautó ára 7,2 millió forint körüli.
A fejtér pont az én méretem, 180 centi fölötti sofőrök azonban a panorámatetős változatot szűknek érezhetik, ha lesüllyesztik a vezetőülést, akkor elvész a SUV-jelleg kínálta magas pozíció. Az autó városi használatra, bevásárlásra és kisebb családi kirándulásokra kiválóan alkalmas, de megfelelő origamizás után akár két méter hosszú lapra szerelt bútorokat is szállíthatunk. Az anyósülés nem hajtogatható össze, a hátsó üléspad síkban dönthető.
Az ajtók kulcs nélkül érintésre nyithatók és zárhatók az indítózás viszont kínlódással is járhat. Korábban is volt gondom a Qashqai gyors elindításával. Ha nem megfelelő ritmusban taposunk a kuplungra és fordítjuk el az indítókart, nem indul a gép. Ritkán fordul elő, negyvenből egyszer, de akkor nagyon kellemetlen. Bankrabláshoz teljesen alkalmatlan. Teszteltem egy barátommal is, esélye nem volt, ha nem mutatom meg neki, mit, mivel, hogyan, milyen sorrendben tegyen, tönkretette volna az egész kocsit. Elindítani nem tudta. A kormányzárral van a gond, az X-Trailben is hasonló a rendszer, de ott problémamentes.
B. Cs.
Nissan Qashqai 2,0 dCi 4X4, Tekna | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1995 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 2000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315 / 1780 / 1615 |
Csomagtér | 410/1513 liter |
Saját tömeg (kg) | 1568 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 190 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 8,7/5,9/6,9 |
Tesztfogyasztás | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 184 |
ÁRA | 7,185 millió forint |