Nissan Murano: megújult a macsómobil
Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra...
Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra talált azon vevők között, akik sportosan vezethető autót kerestek, de egyben olyat, amely a SUV-ok legjobb tulajdonságaival is rendelkezik. A formatervezést tekintve, a második generációs Murano meghatározó design-elemei azonosak az elődjéével. Megtartotta annak sziluettjét és a felfelé ívelő hátsó oldalablakot – a Nissan crossover-autók közös jellemző vonását -, de minden karosszériaeleme új.
A luxust kihangsúlyozó belső tér a business osztályba emeli az új Muranót. Új műszerek, új ülések, kellemes, világos környezet fogadja a sofőrt és utasait. A magasabb felszereltségi szinthez (13,7 millió forinttól) hátsó ülésfűtés, 11 hangszórós Bose hangrendszer, 18-as alukerekek járnak, 650 ezer forintért DVD-alapú szórakoztató rendszer is rendelhető.
Az új Murano műszaki alapjait a Nissan legújabb, D-padlólemeze képezi, amelyre az USA-ban forgalmazott Altima és Maxima modell épül. A korábbinál 50 százalékkal merevebb karosszériájú Murano ugyanolyan jól vezethető, mint elődje, de kiegyenlítettebb a futása és jobb az általános kényelme. A pontosabb irányíthatóság érdekében a hátsó kerékfelfüggesztés immár több lengőkaros rendszerű, és az új, sebességtől függő rásegítésű szervokormánynak köszönhetően kis sebességen javult a manőverező készség, nagyobb sebességnél pedig jobban érzékelhetők az útról érkező visszajelzések. Az összkerekes hajtást a Nissan továbbfejlesztett All Mode 4x4-i technológiája biztosítja. Akkor avatkozik be, ha szükséges, ideális körülmények között csak az első tengelyt hajtja. Terepre korlátozottan alkalmas, első terepszöge 28,8 fok, a hátsó 25 fok, a rámpaszöge 14 fokos. Szabad hasmagassága is karcsú, csupán 180 milliméter.
A korábbi modell kifinomult jellegét megtartva, az új Murano tele van olyan megoldásokkal, amelyek még kényelmesebbé teszik az autózás közbeni életet. Ezek közé tartozik, hogy nemcsak a hátfali ajtó működtethető elektromosan, de a hátsó üléstámlák is egyetlen egyszerű mozdulattal előre dönthetők, és távirányítással állíthatók vissza.
A teljes hosszra kiterjedő üvegtetőn keresztül a napfény elárasztja az autó belsejét. Hátsó része fix helyzetű, az első üléssor feletti része azonban hátra csúsztatható, ha friss levegő beáramlására van szükség.
Bár a Muranót továbbra is a Nissan többszörös díjnyertes VQ motorcsaládjának 3,5 literes tagja hajtja, az új modellben történő alkalmazásához jelentős módosításokat végeztek a teljesítmény növelése és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében. A teljesítmény 256 lóerőre, a nyomaték 334 Nm-re növekedett, a fogyasztás csökkentéséhez pedig a CVT-váltó alapos módosítása is hozzájárult. Tömege és méretei ellenére dinamikusan autózható, könnyedén kilő, a városi forgalomban megnyílnak előtte a sávok.
A Murano új felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a műszerfal képernyőjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezető számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.
Nissan Murano MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 3498 Max. teljesítmény lóerő 256 lóerő 6000-es fordulaton Max. nyomaték: Nm 334 Nm 4400-as fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2825 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4834/1880/1730 Csomagtér 402-838 Saját tömeg (kg) 1862 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 210 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 8 FOGYASZTÁS (l/100 km) Városi 14,9 Országúti 8,6 Vegyes 10,9 Tesztfogyasztás n.a. CO2 kibocsátás (g/Km) 261 ÁRA Az autó alapára 12,9 millió Ft.