Renault Laguna teszt: jó, de nem a legjobb
Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik...
Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik generáció is. Annak ellenére, hogy csak úgy ömlöttek ismerős tulajdonosok szájából a panaszok. A tavalyi nemzetközi bemutatón nagyon fogadkoztak a Renault vezetői, mérnökei, hogy most tényleg megcsinálták a tutit, ez az autó minőségben, tartósságban és vezetési élményben messze felülmúlja elődeit, de még a konkurenseket is.
Lássuk mi valósult meg mindebből. Az autó szép, még ebben a bordóba merülő égőpiros metál kivitelben is. Kitűnik az unalmas ezüstflottákból, annyi szent. Elegáns vonalvezetése, markáns, hűtőmaszk nélküli orra és különleges fara összetéveszthetetlenné teszik az utakon, LED-es hátsó izzósora este különösen látványos. Most először került a rombuszos márka autójának visszapillantóiba irányjelző.
Az elegáns külső különlegesen szép, rendezett, ergonomikus és kellemes belső rejt. A felhasznált anyagok tapintása selymes, a műanyagok puhák, a bőr és a velúr érzéki tapintású, az alumínium hatású betétek összhangban vannak az autóval, egyszóval otthonos és mégis modern miliőt varázsoltak a cockpit köré. A műszerfal tetszetős, a kilométeróra számlapját páratlan számok foglalták el, a fedélzeti számítógép mindenről informál, a Carminat navigációs rendszer (400 ezer forint) nagyon jól ismeri Budapestet és környezetét, még osztott képernyős módban is működtethető. A klíma újdonsága, hogy tud úgy hűteni, hogy közben nem fázunk meg, van ugyanis soft állása, amely lágyan keringeti a hűsítő levegőt. A Bluetooth magától értetődően működik, nem kell varázsolni, csak párosítani az eszközöket.
Az autó kártyás, érintésre nyílik, magától záródik, a motor gombnyomásra kel életre, a parkolófék elektronikus. Nincs külön dombsegéd, de mivel magától kiold gázadásra a fék, ezért emelkedőn simán lehet „kézifékes indulást” csinálni.
Sok figyelmes trükköt találunk a kocsiban, a Cabasse zenelejátszón (100 ezer forint) külön gombbal mind a hat lemezt üríteni lehet, a betöltés is hasonlóan gyors, a radiotext is megjeleníthető. A hátsó ablakokon sötétítőroló, dupla napfénytető kényeztet (200 ezer forint), az első motorosan nyitható. A kormány fogása jó, alul egy picit hasított, a kormányzás lehetnek direktebb, túl steril. A kormányon kaptak helyet a tempomat vezérlői, a kormány alatt a zenelejátszó kapcsolói.
A motor 150 lóereje nagyobb fordulatnál autózható ki igazán, ilyenkor dinamikus, alacsony fordulaton halk és erőtlen. Könnyen lefullad emelkedőn, vagy akár piros lámpánál. Megszokás kérdése, idővel hozzáidomult a lábam. Nagy sebességnél, 170 körül is csendes, szél-, motor- és futóműzaj nem zavarja a vezetés kényelmét. Alig fogyaszt, a több mint hatszáz kilométeres próbálgatás során megelégedett vegyes üzemben hat literrel száz kilométerenként.
A futómű rosszabb úton nem csillapít megfelelően, kényelmetlen és hangos, kanyarban erősen megdől az autó, alulkormányzott, de még a tűréshatáron belül. Az ESP ritkán lép közbe, akkor is nagyon diszkréten.
Praktikus az autó, van elöl pohártartó (igaz csak egy), hátul a könyöktámaszban még kettő, a csomagtér az ötajtós kialakításnak megfelelően tágas, széles, jól pakolható. Osztottan dönthető a háttámla, sík a padló. A hátsó sorban is kényelmesen lehet ülni.
A közös hét kellemes pillanatait csupán két tényező árnyékolta be: a napfénytető árnyékoló rolója nem rögzült, így folyamatosan élvezhettem fejem búbján a nap melegét. A másik, komolyabb üzemzavar a sebességszabályozó és sebességtartó automatikát érintette, ez egyszerűen nem működött a tesztautóban. Igaz, nem volt már mai csirke, 16 ezer kilométernél is többet futott. Talán csak azért sztrájkolt, hogy emlékezzünk egy kicsit az előző szériás Lagunákra…
B. Cs.
Renault Laguna 2,0 dCi Privilege | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1995 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 150 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 340 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2756 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4695/1811/1445 |
Csomagtér | 450-1377 liter |
Saját tömeg (kg) | 1480 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 210 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 9,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7,8 |
Országúti | 4,9 |
Vegyes | 6,0 |
Tesztfogyasztás | 7,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 158 |
ÁRA | Alapára 7,39 millió forint (Privilege), a tesztelt autó ára kb. 8,4 millió forint |