2008. június. 16. 13:28 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. december. 02. 15:11 Autó

Renault Laguna teszt: jó, de nem a legjobb

Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik...

am

Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik generáció is. Annak ellenére, hogy csak úgy ömlöttek ismerős tulajdonosok szájából a panaszok. A tavalyi nemzetközi bemutatón nagyon fogadkoztak a Renault vezetői, mérnökei, hogy most tényleg megcsinálták a tutit, ez az autó minőségben, tartósságban és vezetési élményben messze felülmúlja elődeit, de még a konkurenseket is. 

Lássuk mi valósult meg mindebből. Az autó szép, még ebben a bordóba merülő égőpiros metál kivitelben is. Kitűnik az unalmas ezüstflottákból, annyi szent. Elegáns vonalvezetése, markáns, hűtőmaszk nélküli orra és különleges fara összetéveszthetetlenné teszik az utakon, LED-es hátsó izzósora este különösen látványos. Most először került a rombuszos márka autójának visszapillantóiba irányjelző. 

am

Az elegáns külső különlegesen szép, rendezett, ergonomikus és kellemes belső rejt. A felhasznált anyagok tapintása selymes, a műanyagok puhák, a bőr és a velúr érzéki tapintású, az alumínium hatású betétek összhangban vannak az autóval, egyszóval otthonos és mégis modern miliőt varázsoltak a cockpit köré. A műszerfal tetszetős, a kilométeróra számlapját páratlan számok foglalták el, a fedélzeti számítógép mindenről informál, a Carminat navigációs rendszer (400 ezer forint) nagyon jól ismeri Budapestet és környezetét, még osztott képernyős módban is működtethető. A klíma újdonsága, hogy tud úgy hűteni, hogy közben nem fázunk meg, van ugyanis soft állása, amely lágyan keringeti a hűsítő levegőt. A Bluetooth magától értetődően működik, nem kell varázsolni, csak párosítani az eszközöket. 

Az autó kártyás, érintésre nyílik, magától záródik, a motor gombnyomásra kel életre, a parkolófék elektronikus. Nincs külön dombsegéd, de mivel magától kiold gázadásra a fék, ezért emelkedőn simán lehet „kézifékes indulást” csinálni. 

am

Sok figyelmes trükköt találunk a kocsiban, a Cabasse zenelejátszón (100 ezer forint) külön gombbal mind a hat lemezt üríteni lehet, a betöltés is hasonlóan gyors, a radiotext is megjeleníthető. A hátsó ablakokon sötétítőroló, dupla napfénytető kényeztet (200 ezer forint), az első motorosan nyitható. A kormány fogása jó, alul egy picit hasított, a kormányzás lehetnek direktebb, túl steril. A kormányon kaptak helyet a tempomat vezérlői, a kormány alatt a zenelejátszó kapcsolói. 


am

 

[[ Oldaltörés: A motor ereje épp elég ]]

 

am

A motor 150 lóereje nagyobb fordulatnál autózható ki igazán, ilyenkor dinamikus, alacsony fordulaton halk és erőtlen. Könnyen lefullad emelkedőn, vagy akár piros lámpánál. Megszokás kérdése, idővel hozzáidomult a lábam. Nagy sebességnél, 170 körül is csendes, szél-, motor- és futóműzaj nem zavarja a vezetés kényelmét. Alig fogyaszt, a több mint hatszáz kilométeres próbálgatás során megelégedett vegyes üzemben hat literrel száz kilométerenként. 

A futómű rosszabb úton nem csillapít megfelelően, kényelmetlen és hangos, kanyarban erősen megdől az autó, alulkormányzott, de még a tűréshatáron belül. Az ESP ritkán lép közbe, akkor is nagyon diszkréten. 

am

Praktikus az autó, van elöl pohártartó (igaz csak egy), hátul a könyöktámaszban még kettő, a csomagtér az ötajtós kialakításnak megfelelően tágas, széles, jól pakolható. Osztottan dönthető a háttámla, sík a padló. A hátsó sorban is kényelmesen lehet ülni. 

A közös hét kellemes pillanatait csupán két tényező árnyékolta be: a napfénytető árnyékoló rolója nem rögzült, így folyamatosan élvezhettem fejem búbján a nap melegét. A másik, komolyabb üzemzavar a sebességszabályozó és sebességtartó automatikát érintette, ez egyszerűen nem működött a tesztautóban. Igaz, nem volt már mai csirke, 16 ezer kilométernél is többet futott. Talán csak azért sztrájkolt, hogy emlékezzünk egy kicsit az előző szériás Lagunákra…

B. Cs. 

am

 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

Renault Laguna 2,0 dCi Privilege
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1995
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2756
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4695/1811/1445
Csomagtér450-1377 liter
Saját tömeg (kg)1480
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi7,8
Országúti4,9
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,0
CO2 kibocsátás (g/km)158
ÁRA Alapára 7,39 millió forint (Privilege), 
a tesztelt autó ára kb. 8,4 millió forint





Hirdetés
Címkék