2008. június. 16. 13:28 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. december. 02. 15:11 Autó

Renault Laguna teszt: jó, de nem a legjobb

Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik...

am

Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik generáció is. Annak ellenére, hogy csak úgy ömlöttek ismerős tulajdonosok szájából a panaszok. A tavalyi nemzetközi bemutatón nagyon fogadkoztak a Renault vezetői, mérnökei, hogy most tényleg megcsinálták a tutit, ez az autó minőségben, tartósságban és vezetési élményben messze felülmúlja elődeit, de még a konkurenseket is. 

Lássuk mi valósult meg mindebből. Az autó szép, még ebben a bordóba merülő égőpiros metál kivitelben is. Kitűnik az unalmas ezüstflottákból, annyi szent. Elegáns vonalvezetése, markáns, hűtőmaszk nélküli orra és különleges fara összetéveszthetetlenné teszik az utakon, LED-es hátsó izzósora este különösen látványos. Most először került a rombuszos márka autójának visszapillantóiba irányjelző. 

am

Az elegáns külső különlegesen szép, rendezett, ergonomikus és kellemes belső rejt. A felhasznált anyagok tapintása selymes, a műanyagok puhák, a bőr és a velúr érzéki tapintású, az alumínium hatású betétek összhangban vannak az autóval, egyszóval otthonos és mégis modern miliőt varázsoltak a cockpit köré. A műszerfal tetszetős, a kilométeróra számlapját páratlan számok foglalták el, a fedélzeti számítógép mindenről informál, a Carminat navigációs rendszer (400 ezer forint) nagyon jól ismeri Budapestet és környezetét, még osztott képernyős módban is működtethető. A klíma újdonsága, hogy tud úgy hűteni, hogy közben nem fázunk meg, van ugyanis soft állása, amely lágyan keringeti a hűsítő levegőt. A Bluetooth magától értetődően működik, nem kell varázsolni, csak párosítani az eszközöket. 

Az autó kártyás, érintésre nyílik, magától záródik, a motor gombnyomásra kel életre, a parkolófék elektronikus. Nincs külön dombsegéd, de mivel magától kiold gázadásra a fék, ezért emelkedőn simán lehet „kézifékes indulást” csinálni. 

am

Sok figyelmes trükköt találunk a kocsiban, a Cabasse zenelejátszón (100 ezer forint) külön gombbal mind a hat lemezt üríteni lehet, a betöltés is hasonlóan gyors, a radiotext is megjeleníthető. A hátsó ablakokon sötétítőroló, dupla napfénytető kényeztet (200 ezer forint), az első motorosan nyitható. A kormány fogása jó, alul egy picit hasított, a kormányzás lehetnek direktebb, túl steril. A kormányon kaptak helyet a tempomat vezérlői, a kormány alatt a zenelejátszó kapcsolói. 


am

 

[[ Oldaltörés: A motor ereje épp elég ]]

 

am

A motor 150 lóereje nagyobb fordulatnál autózható ki igazán, ilyenkor dinamikus, alacsony fordulaton halk és erőtlen. Könnyen lefullad emelkedőn, vagy akár piros lámpánál. Megszokás kérdése, idővel hozzáidomult a lábam. Nagy sebességnél, 170 körül is csendes, szél-, motor- és futóműzaj nem zavarja a vezetés kényelmét. Alig fogyaszt, a több mint hatszáz kilométeres próbálgatás során megelégedett vegyes üzemben hat literrel száz kilométerenként. 

A futómű rosszabb úton nem csillapít megfelelően, kényelmetlen és hangos, kanyarban erősen megdől az autó, alulkormányzott, de még a tűréshatáron belül. Az ESP ritkán lép közbe, akkor is nagyon diszkréten. 

am

Praktikus az autó, van elöl pohártartó (igaz csak egy), hátul a könyöktámaszban még kettő, a csomagtér az ötajtós kialakításnak megfelelően tágas, széles, jól pakolható. Osztottan dönthető a háttámla, sík a padló. A hátsó sorban is kényelmesen lehet ülni. 

A közös hét kellemes pillanatait csupán két tényező árnyékolta be: a napfénytető árnyékoló rolója nem rögzült, így folyamatosan élvezhettem fejem búbján a nap melegét. A másik, komolyabb üzemzavar a sebességszabályozó és sebességtartó automatikát érintette, ez egyszerűen nem működött a tesztautóban. Igaz, nem volt már mai csirke, 16 ezer kilométernél is többet futott. Talán csak azért sztrájkolt, hogy emlékezzünk egy kicsit az előző szériás Lagunákra…

B. Cs. 

am

 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

Renault Laguna 2,0 dCi Privilege
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1995
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2756
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4695/1811/1445
Csomagtér450-1377 liter
Saját tömeg (kg)1480
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi7,8
Országúti4,9
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,0
CO2 kibocsátás (g/km)158
ÁRA Alapára 7,39 millió forint (Privilege), 
a tesztelt autó ára kb. 8,4 millió forint





Hirdetés
Címkék
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.