Új Twingo: életrevaló városi vagány
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól...
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól variálható hátsó üléssort és nagy csomagtartót eredményezett. A korábbi Modus nem volt sikertörténet, hazánkban nem is forgalmazták. Az alapból jól felszerelt egyterű indulóára 1,2 literes 75 lovas motorral 2,79 millió forint, a dízel csúcsváltozat 86 lovas motorral 3,81 millió forint. A Laguna GT 8,3 millió forinttól kapható nálunk, ezért 205 lovas benzinmotort vagy 180 lovas dízelt kapunk csúcsfelszereltséggel és négykerék-kormányzással. A szép kombiváltozat csak 200 ezer forinttal drágább. A Renault új műszaki büszkesége nagyban segíti a Laguna fordulását, 60 kilométer/órás sebességig a hátsó kerekek maximum 3,5 fokban az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, így a GT fordulóköre megegyezik a Clióéval. Nagyobb sebességnél a kanyarstabilitást növeli az egyszerű alapokon nyugvó újítás, maximum 3,5 fokkal az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek.
A Twingót nagy várakozások előzték meg, Európa egyik legsikeresebb kisautójából 2,4 millió talált már gazdára, köztük 11 ezer hazánkban. Sokan kétkedve fogadták a teljesen megújult dizájnt, a régire csak a kör alakú ajtónyitó emlékeztet, valamint a klíma tekerőgombja. Meg a jól variálható, tologatható hátsó ülések és a nagy belső tér. Az utóbbi az újban is széria, még a közel kétméteres kolléga is kényelmesen elfért hátul, miután a megfelelő pozícióba tolta az ülést. A baj csak az, hogy ez a praktikum nem alapáras, a 2,15 millióért kínált alap Twingo 60 lóerős, 1,2-es motorral csak rögzített üléspaddal vihető el. A tologathatóért vagy fizetünk Expression (2,3 millió) felszereltségnél 80 ezer forintot, vagy visszük a Dinamique modellt, ahol ez széria. Ekkor azonban az 1,2 literes 75 lovas kisautó alapára 2,55 millió forint. Innen már csak egy lépés a csúcsmodell.
A 3,2 millióért kínált Twingo GT izgalmas kis dög, előrevetíti, hogy milyen lesz az év vége felé érkező Twingo Renault Sport. Annak a 130 lóereje sem lesz semmi, ahogy a GT 100 lovas 1,2 literes turbósa sem az. Pörög, jól gyorsul, nagy sebességnél is rugalmas, igaz, ekkor kissé billeg az autó. A GT felszereltségben széria a tempomat, a manuális klíma, az automata fényszóró és ablaktörlő, a 15 hüvelykes könnyűfém kerék, a krómozott kipufogóvég.
Nagyon pofás a kizárólag Szlovéniában gyártott Twingo beltere, a kerek műszerek jól áttekinthetőek, a fordulatszámmérő a sofőr orra előtt kapott helyett, a sebességről tájékoztató digitális kijelző a középkonzolon van. A vérpezsdítő fordulatszámmérő sem alapáras, Dinamique szinttől széria. A kisautót csak benzines motorokkal forgalmazzák, a dízelnek nem tudnának versenyképes árat szabni. Mind a Twingo, mind a Grand Modus motorjai megfelelnek az eco2-es szabványnak, szén-dioxid-kibocsátásuk 140 gramm/kilométer alatt marad még a 100 lovas turbó motorral is.
B. Cs.
Renault Twingo GT | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1149 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 100 lóerő/5500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 145 Nm/3000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2367 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3600/ 1707 / 1470 |
Csomagtér | 165-285/959 liter |
Saját tömeg (kg) | 980 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 189 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 7,6/4,9/5,9 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 138 |
ÁRA | 3,2 millió forint |