2008. április. 17. 17:32 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 17. 17:04 Autó

Master: ha vinni kell a házat

A hosszú tengelytávú, magasított kivitel félelmetes monstrum, még szerencse...

am

A hosszú tengelytávú, magasított kivitel félelmetes monstrum, még szerencse, hogy fehér, békés színben kaptam a tesztre. Ideális lett volna költözésre, szállításra, de a pálinkának való cefre kifőzéséhez nem találtam kisiparost, a feleségem meg nem tudta eldönteni, melyik szekrényt hozzam az áruházból, így csak üresen, néhány tornacuccal fuvaroztam magam a budai csúcsforgalomban. 

A hatalmas raktér esténként nagy hasznunkra vált, a fiam és a barátai izgalmas kispályás meccseket rendezhettek benne távol a világ zajától, közben persze a felnőtteket sem zavarva. Amilyen izgalmas egy gyereknek a raktér, olyan érdekfeszítő egy gyakorlatlan felnőttnek a transzporterezés. Mindig csodáltam, milyen könnyedén manővereznek, olykor túl vakmerően is ezek a bestiák. A próba alatt kiderült, kezes elefánt a Master is, bár gyorsan nem hajtottam, az egyszeri 110-es sebesség kipróbálásán kívül. Ment volna többet is, de jobbnak láttam félni, mint megijedni. 

am

Az üléspozíció kiváló, az ülés kényelmesre állítható, a forgalmat jól átlátjuk, minden előttünk és alattunk történik. A hátra és oldalra látást nagy tükrök segítik, addig nincs is baj, amíg előre haladunk. Parkolásnál, tolatásnál összeomlik a világ, többnyire érzéseinkre hagyatkozunk, nem könnyű ekkora behemóttal manőverezni. A szervokormány segítségével a kanyarodás nem gond, csak jól ki kell engedni a gép orrát, hogy ne daráljuk le a fenekét vagy az oldalát. 



am



[[ Oldaltörés: Igazi munkatárs ]]




am

A vezetőfülke igazi munkaállomás, az ablakemelők túl mélyre kerültek, tesztautónk jól felszerelt. A Komfort változathoz alapáron kapjuk az ABS-t vészfékrásegítéssel, az állítható vezetőülést, a vezetőoldali légzsákot, a szervokormányt, a könyöktámaszt, a 6 sebességes botváltót, a jobb oldali tolóajtót, a távirányítású központi zárat, a menet közben automatikusan záródó ajtókat, az elektromos tükröket és ablakokat, a 100 literes üzemanyagtartályt, a rádiót, a fedélzeti számítógépet, az üvegezett hátsó ablakot, a fűthető hátsó szélvédőt. A teszt-Masterben volt még utasoldali légzsák (80 ezer forint), ködlámpa (35 ezer forint), tolatóradar (60 ezer forint), klíma (303 ezer forint).

Tárolórekesz van bőven, bár a magasított kivitel adottságait jobban ki lehetett volna használni egy tetőboksszal. Ugyancsak hiányzott egy nagyobb rekesz, például a kettős anyósülés alatt. Ezek hiányában hiába óriási a raktere, egy-egy hipermarketes bevásárlásnál felsülünk. Minden rekeszből paradicsomlevek és sörök kandikáltak ki, répák, hagymák és padlizsánok lökdösték egymást a sík padlón. Persze ez egy munkagép, rövid, belföldi utakra készült, nem plázázni. A biztonsági öv bekötésére csak piktogram figyelmezet. Bár háromszemélyes, ha ketten utaznak benne, ajánlott a szélső ülést elfoglalni, középen ugyanis nem véd légzsák. 

am

A váltó kissé darabos, teherautós, a beltér a régebbi Renault modellekből, Twingóból, Clio II-ből, Thaliából ismerős. A motor nem hangosabb annál, mint amit vártam, vezetni élvezetes, a tükrök figyelésével mesterien lehet haladni a kanyargós utakon is. 

Városban lassan közlekedtem, autópályán néha kipróbáltam, hogyan gyorsul, nem vallottam szégyent, a kulturált motor elegendően erős és nyomatékos. A nyomatékot takarékosan adja le, a fedélzeti számítógép szerint 1500-as fordulaton 70-el 5,3 litert fogyasztott. A benzinkútnál így nem is ért nagy meglepetés, a Master a 300 kilométeres út során 8 liter gázolajat fogyasztott, ami egy ekkora testtől még üresen is jó adat.

B. Cs.

am


[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Renault Master 120 dCi Komfort
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2463
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény (lóerő)120
Max. nyomaték (Nm) 300
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 4080
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 6499/1990/2716
Raktér (köbméter)13,9
Megengedett össztömeg (t)3,5
Max. terhelhetőség (kg)1551
Max. rakodóhossz (mm)3634
Belső szélesség a kerékdoboknál (mm)1282
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 135
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)17,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,7
Országúti 7,8
Vegyes8,8
Tesztfogyasztás8
CO2 kibocsátás (g/Km) 232
ÁRA 5,535 millió Ft + ÁFA





Hirdetés
Címkék
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.