Audi A4 kombi: a szépséget nehéz túlbonyolítani
Az a jó benne, hogy nincs túlbonyolítva. Természetesen Audis, természetesen Avant.
Az a jó benne, hogy nincs túlbonyolítva. Természetesen Audis, természetesen Avant. Vásárlója azt kapja, amit egy Avanttól elvárhat: minőséget, kényelmet, praktikumot, csúcstechnikát és magas biztonságot.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5a31c22e-f780-48d7-8ae1-2da26ccab9b6.jpg)
Nagyon várta már a piac a prémium alsó-kategóriás kombik királyát, főleg, hogy már kapható a C-osztály és a hármas BMW kombija, de a Saab 9-3-as is nemrég újult meg. A Cadillac BLS szintén bemutatta puttonyos változatát, ám minden bizonnyal az európai, és főként a mértékadó német piacon a német presztízs kombik között dől majd el az elsőség.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bcfa8019-526a-4149-99bb-eaf1c1eaf2f1.jpg)
A 12 centivel megnyújtott Audi a nagyobb testvér babérjaira tör, a kidolgozott elegáns beltér, a vezetésbarát technika, a finom anyagok, az erős motorok és a méretes csomagtér korábban mind az A6 Avant modelljeit dicsérték.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f7f80820-d514-4339-81d0-1ac38dcf328c.jpg)
Az eivissai kirakatokban visszatükröződött sziluett még mindig ott vibrál az agyamban, a misano vörös fényezés nagyon dögös sportkombivá varázsolta, igaz, erre rájátszott a Sportline-csomag és a háromliteres dízelmotor quattro összkerék-hajtással. Hátulról és oldalról a beavatatlan szemlélődő hajlamos az A6-ossal keverni az autót, bár ezzel a gyári kollégák erősen vitatkoztak. Szerintük a tornádószerű oldalvonallal kiemelt karosszéria egyedivé teszi az A4 Avantot. Előlről 14 LED-izzó teszi egyértelművé, hogy melyik is ez az autó.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ec69823b-fe39-4cb2-9925-881a7614408f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/79eccf79-c2ff-432b-9741-9e63491a8430.jpg)
Sok meglepetést nem építettek be a kocsiba, újdonság az A6-osból és a Q7-esből ismerős csomagrögzítő sínrendszer, amely természetesen feláras, a csomagtér takarója megfordítható, így akár trágyát is szállíthatunk (megfelelő fóliában). A 490 literes csomagtér 1430 literre is bővíthető, igaz az A4 Avant nem az ezermesterek, hanem inkább a családosok, a sportos üzletemberek autója lesz, akik szívesen kirándulnak, sportolnak, kempingeznek, sátoroznak, utaznak. A csomagtérben akár 1,8 méteres tárgyakat is szállíthatunk, a csomagtér ajtaja elektromosan is működtethető. Bár a tengelytáv nem változott, a hátsó sorok kényelmesebbek, mint a limuzinban, a finom bőrülések mellett az Alcantara-kárpit, de még a szövet is kimagasló minőségű. A fenséges tájat a hátul ülők is maradéktalanul élvezhetik, a 0,8 négyzetméteres dupla panorámatető kényeztető extra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fefda2de-cdf1-4869-8ee6-120b6b2e8a48.jpg)
A vezetéstámogató rendszerek közül minden rendelhető (sávtartó asszisztens, távolságkövető tempomat, tolatókamera, holttér-figyelő), az 505 Wattos és 14 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszer által a kombiban is szépen szól a Café del Mar.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/44390fe2-f482-4b8b-a7ff-d0b5cd2b4196.jpg)
A motorkínálat Magyarországon két benzinesből és négy dízelből áll. A 120 lóerős TFSI (1,8-as), és a 120 lovas TDI (kétliteres) egyelőre nem kapható nálunk. Az 1,8 literes 160 lovas TFSI motorral szerelt autó 8,605 millió forintba kerül, a legolcsóbb dízelért, a 143 lovas kétliteresért 8,256 milliót kell fizetni. Míg a 2,7-es 190 lovas és a 3 literes 240 lovas dízelek inkább a jómódúak vagy a cégvezetők utazását teszik gondtalanná, addig a hétköznapi használatra az új, 170 lovas kétliteres TDI motor a legideálisabb. Az új kétliteres dízel pont olyan, mint az autó egésze: harmonikus és kiegyensúlyozott. Elég erős, hogy megbízhatóan lehessen előzni, takarékos és meglepően halk. Indulóára hazánkban (hatsebességes kéziváltóval) 9 millió forint. A néhány száz kilométeres próbaút során ez a motor tetszett a legjobban, a 3,2 literes FSI 265 pacija túlzottan zabolátlan, igaz a quattro összkerék-hajtással nincs mit aggódni. Ha már erőt fitogtatnék, akkor inkább a háromliteres hathengeres dízelt választanám, amely automatikus sebességváltóval is sportosabban vezethető, mint erősebb benzines társa.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c34a000d-5c54-4a50-9d45-287d9f1899df.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/44f070b6-eee9-4d31-8673-58d44e19c5ab.jpg)
Az ibizai Sierra de Sant Vincent szerpentinjein könnyen elbambulhat az ember, a sziklák, a dús növényzet, a néhol felbukkanó nagy kék tenger látványa pihentető és felemelő. A dinamikus kormányzásnak és a drive select rendszernek köszönhetően az A4 sofőrjét nem fenyegeti ez a veszély (lásd az Audi A4 tesztjét). Az autó falja a kanyarokat, a quattróval akár a murvás, a fényűző haciendák felé vezető poros utakon is vigéckedhetünk, egy karcolás nem sok, annyit sem árthatunk a kocsinak. Nem volt ilyen magabiztos vasa annak a sofőrnek, aki a Na Xamena hotel felé vezető erdei úton elnézte az egyik kanyart. A türkiz Panda golyóvá összenyomorodott kasztnija mementóként hirdeti a veszélyt.
B. Cs.