2008. április. 04. 18:16 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 04. 18:15 Autó

Teszt: a konyhafőnök ajánlata

A 308-as megőrizte a 307-es alapelveit, filozófiáját, ám tökéletesítette azokat. Értékeit tekintve sokkal szellősebb, fényesebb, csillogóbb az autó. A kép csak azért csalóka, mert a csúcsváltozatot tettük próbára. A legnagyobb dicséret a motor illeti, a kétliteres dízel halk, erős és takarékos.

© Autómenedzser
Szokatlanul gazdag felszereltséget társított a Peugeot a 308-as tesztautóhoz, annyira gazdag az extralista, hogy az már-már természetellenes. Igaz, benne ülve kifejezetten örülünk ennek a bőségnek. Olyan, mint egy mesterszakács versenyre készített parfétortája: szép, ízletes, egészséges és félünk hozzákezdeni.

A Peugeot valószínűleg így akarta igazolva látni, hogy lehozta a luxust az alsó-középkategóriába. A tesztautómban volt: memóriás vezetőülés, bőr kárpit, nagyképernyős navigáció, tolatóradar elöl-hátul, tempomat, ülésfűtés, kanyarkövető Xenon-fényszórók, JBL-hifi, panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval, kétzónás klíma, 4 elektromos ablak, sávváltásra figyelmeztető rendszer, hogy csak a főbb extrákat említsem, amivel a 407-es babérjaira is törhetne. Ettől nem kell félnünk, ugyanis bármennyire izgalmas az autó, a vezetési élmény elmarad a limuzintól.

© Autómenedzser
Amikor először megláttam, még fotókon, úgy véltem, nem sokban változott az oroszlános újdonság az elődjéhez képest. Aztán egyszer belekóstoltam, amitől elbizonytalanodtam, a mostani teszt pedig a tézise ellenkezőjéről győzött meg. Valóban sokat változott a 308, mondhatni felnőtt a feladathoz és a bizalomhoz, hisz nem csupán Magyarországon, de egész Európában a kategória kedvencei közé tartozik. Amellett, hogy alig nőttek a méretei, kifinomultabb és még vonzóbb lett mind külseje, mind belső tartalma. A cizellált, szinte orrkúpot tartalmazó front, a buci test, az arányos far – egy modern, tetszető autó benyomását keltik. Az első fényszórók dögösek, a függőleges kialakítású ködlámpák újszerűek.

A Citroen autói után a PSA-csoport testvérmárkájába is bekerült az AFIL, a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, amely kellemesen masszíroz, ha jelzés nélkül lépünk át a felező vonalon. Ilyent én nem tettem, ám a hazai úthibák jóvoltából a finom masszázst ennek ellenére gyakran megtapasztaltam. Példás a 308 biztonsága, mind az öt biztonság öv bekapcsolására figyelmeztet.

A teszt folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzseren. Kattintson.

Hirdetés