Teszt: a konyhafőnök ajánlata
A 308-as megőrizte a 307-es alapelveit, filozófiáját, ám tökéletesítette azokat. Értékeit tekintve sokkal szellősebb, fényesebb, csillogóbb az autó. A kép csak azért csalóka, mert a csúcsváltozatot tettük próbára. A legnagyobb dicséret a motor illeti, a kétliteres dízel halk, erős és takarékos.
© Autómenedzser |
A Peugeot valószínűleg így akarta igazolva látni, hogy lehozta a luxust az alsó-középkategóriába. A tesztautómban volt: memóriás vezetőülés, bőr kárpit, nagyképernyős navigáció, tolatóradar elöl-hátul, tempomat, ülésfűtés, kanyarkövető Xenon-fényszórók, JBL-hifi, panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval, kétzónás klíma, 4 elektromos ablak, sávváltásra figyelmeztető rendszer, hogy csak a főbb extrákat említsem, amivel a 407-es babérjaira is törhetne. Ettől nem kell félnünk, ugyanis bármennyire izgalmas az autó, a vezetési élmény elmarad a limuzintól.
© Autómenedzser |
A Citroen autói után a PSA-csoport testvérmárkájába is bekerült az AFIL, a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, amely kellemesen masszíroz, ha jelzés nélkül lépünk át a felező vonalon. Ilyent én nem tettem, ám a hazai úthibák jóvoltából a finom masszázst ennek ellenére gyakran megtapasztaltam. Példás a 308 biztonsága, mind az öt biztonság öv bekapcsolására figyelmeztet.
A teszt folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzseren. Kattintson.