Részegen nem lehet beindítani a Volvót
Az Alcoguard egy olyan, autóba épített alkoholszondás...
Az Alcoguard egy olyan, autóba épített alkoholszondás indításgátló, mely üzemanyagcellás technológiával működik, felhasználóbarát és megbízható.
„Az Alcoguard célja, hogy a vezető józan döntéseket tudjon hozni. Közlekedésbiztonsági szempontból jelenleg három nagy kihívással állunk szemben: a gyorshajtással, a nem megfelelő övhasználattal és az ittas vezetéssel. Jelenleg minden harmadik európai halálos baleset oka az alkohol. Új termékünk célja ezért, hogy csökkentsük az ittas vezetők által okozott balesetek számát” – mondta Jan Ivarsson, a Volvo Cars biztonsági stratégiájáért felelős senior menedzsere.
Kezdetben évi 2000 darab eladásával számol a vállalat, azonban az idő előrehaladtával ez a mennyiség várhatóan növekedni fog. Az alkoholszondával kombinált indításgátlóknak manapság Svédország a legnagyobb piaca, de a Volvo Cars Európában és az Egyesült Államokban is forgalmazni fogja a berendezést. A várakozások szerint cégautó üzemeltetők, taxivállalatok, állami- és önkormányzati hivatalok lesznek a legfőbb vásárlók, habár a felhasználóbarát kialakítás magánautósokat is potenciális vásárlóvá tehet.
Az Alcoguard üzemanyagcellás technológiára épül, mely módszerrel működő eszközöket a legtöbb európai rendőrség is használ. A vezetőnek indítás előtt egy drót nélküli, kézben tartható mobil egységbe kell belefújnia. Ez az egység egy kisebb távirányítóhoz hasonló méretű, töltése és tárolása a középkonzol mögé épített rekeszben történik.
A vezető leheletének kiértékelése után a mobil egység rádiójel segítségével továbbítja az adatokat a kocsi elektronikus rendszerének. Amennyiben a véralkohol szint meghaladja a 0,2 g/literes értéket, a motor nem indul be. A magas színvonalú szenzorok használatának köszönhetően külső levegőforrások – például pumpa – használatával nem lehet becsapni a rendszert.