2007. november. 28. 18:05 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 04. 18:23 Autó

Fabia Combi: a télapó szolgálati autója

2007 nem múlhat el újabb Fabia-bemutató nélkül, a kombi változat nagy családba érkezik: Európa útjain 640 ezer fut a...

2007 nem múlhat el újabb Fabia-bemutató nélkül, a kombi változat nagy családba érkezik: Európa útjain 640 ezer fut a kis puttonyos előző szériájából. 

am


A frankfurti szalonon leleplezett kombi igen népszerű a térségünkben, Magyarországon is szépen fogyott az elmúlt években. Az autó külseje arányosabb, mint az elődje, formája az ötajtós dundi alakjánál is vonzóbb. Beülve nagynak tűnik a hely, jó a térkihasználtság, pedig az elődhöz képest csupán 7 milliméterrel lett hosszabb az új Fabia. A 46 milliméteres magasságnövekedést is érezni (az autó 1498 milliméter), a bemutatón a kocsira húzott 16 hüvelykes kerekekkel nagyon szépek voltak a fullosan felszerelt példányok. 

am



A belsőben semmi változást nem lehet felfedezni, a vezető jó pozícióban ül, a kapcsolók elérhető távolságban vannak, a jól felszerelt változatok ülésfűtéssel, tetőablakkal, tempomattal, kanyarlámpákkal és kanyarkövető projektoros fényszórókkal is kényeztetnek. A biztonságról alapban négy légzsák gondoskodik, de függönylégzsák is rendelhető, az ESP feláras, de legalább az extralista része. Magyar árakról még nincs információnk, Németországban 10 ezer 740 eurótól indul a kocsi ára.

Skoda



A csomagtartó 54 literrel nőtt alaphelyzetben, az ülések előredöntésével a 480 literes poggyásztér 1460 literesre növelhető. A maximális térfogat 235 literrel nagyobb az elődénél. A csomagtartó jól pakolható, a szatyroknak van kampó, az üvegeknek műanyag rekesz, a szétguruló tárgyakat ötletes hálórendszerrel lehet megfegyelmezni. A kiegészítőként kapható kerékpárrögzítő rendszer segítségével a kombi csomagterében, lehajtott hátsó üléspaddal két bicikli is szállítható. Az autó teherbírása is javult, 515 kilogrammot is elbír. 

am



A Fabiát négy benzines és három dízelmotorral lehet megvásárolni februártól, a leggyengébb 1,2-es hatvan lovas, a legerősebb 1,9-es turbódízel 105 lóerős. A dalmát tengerpart lankáin az egyhatos benzinest és a 80 lovas 1,4-est hajtottam meg, a benzines autópályán ment 180-nal is, miközben átlagfogyasztása 8 liter körül alakult száz kilométerenként. A dízel hangos, de nagyon kényelmes vele közlekedni, fogyasztása 6 liter alatt maradt, igaz, a gázolajos változatot csak városban és csak rövid ideig használtam. A benzines kifejezett jól gyorsul, nem érezni, hogy a puttony nehéz lenne. A futómű parádés, a kormány pontos, a váltóval sem volt bajom, a könyöktámasz viszont zavart vezetés közben, így inkább felhajtottam. Ha családi autónak választjuk, két kisebb gyerekkel kényelmesen beférünk, és még a csomagokat sem kell otthon hagynunk.

am



A kombi Fabiából is lesz jövőre Greenline környezetbarát változat, a nyolcvan lovas 1,4 dízel átlagfogyasztása 4,1 liter, széndioxid-kibocsátása 110 gramm/kilométer lesz, megjelenése tavasszal várható. Akárcsak a Polo Bluemotionnél, a zöld Skoda esetében is változtatnak a kasztnin és a váltók áttételein. Várhatóan 250 ezer forint alatt marad a Greenline modellek felára.

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Skoda Fabia Combi 1,6 16V Elegance
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1598
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 5600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm153 Nm 3800-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2462
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4239/1642/1498
Csomagtér480-1460 liter
Saját tömeg (kg)1090
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)192
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi9,1
Országúti5,6
Vegyes6,9
Tesztfogyasztáskb. 8
CO2 kibocsátás (g/Km)165
ÁRA A tesztelt autó ára kb. 18 ezer euró

 

 

Hirdetés