Fabia Combi: a télapó szolgálati autója
2007 nem múlhat el újabb Fabia-bemutató nélkül, a kombi változat nagy családba érkezik: Európa útjain 640 ezer fut a...
2007 nem múlhat el újabb Fabia-bemutató nélkül, a kombi változat nagy családba érkezik: Európa útjain 640 ezer fut a kis puttonyos előző szériájából.
A frankfurti szalonon leleplezett kombi igen népszerű a térségünkben, Magyarországon is szépen fogyott az elmúlt években. Az autó külseje arányosabb, mint az elődje, formája az ötajtós dundi alakjánál is vonzóbb. Beülve nagynak tűnik a hely, jó a térkihasználtság, pedig az elődhöz képest csupán 7 milliméterrel lett hosszabb az új Fabia. A 46 milliméteres magasságnövekedést is érezni (az autó 1498 milliméter), a bemutatón a kocsira húzott 16 hüvelykes kerekekkel nagyon szépek voltak a fullosan felszerelt példányok.
A belsőben semmi változást nem lehet felfedezni, a vezető jó pozícióban ül, a kapcsolók elérhető távolságban vannak, a jól felszerelt változatok ülésfűtéssel, tetőablakkal, tempomattal, kanyarlámpákkal és kanyarkövető projektoros fényszórókkal is kényeztetnek. A biztonságról alapban négy légzsák gondoskodik, de függönylégzsák is rendelhető, az ESP feláras, de legalább az extralista része. Magyar árakról még nincs információnk, Németországban 10 ezer 740 eurótól indul a kocsi ára.
A csomagtartó 54 literrel nőtt alaphelyzetben, az ülések előredöntésével a 480 literes poggyásztér 1460 literesre növelhető. A maximális térfogat 235 literrel nagyobb az elődénél. A csomagtartó jól pakolható, a szatyroknak van kampó, az üvegeknek műanyag rekesz, a szétguruló tárgyakat ötletes hálórendszerrel lehet megfegyelmezni. A kiegészítőként kapható kerékpárrögzítő rendszer segítségével a kombi csomagterében, lehajtott hátsó üléspaddal két bicikli is szállítható. Az autó teherbírása is javult, 515 kilogrammot is elbír.
A Fabiát négy benzines és három dízelmotorral lehet megvásárolni februártól, a leggyengébb 1,2-es hatvan lovas, a legerősebb 1,9-es turbódízel 105 lóerős. A dalmát tengerpart lankáin az egyhatos benzinest és a 80 lovas 1,4-est hajtottam meg, a benzines autópályán ment 180-nal is, miközben átlagfogyasztása 8 liter körül alakult száz kilométerenként. A dízel hangos, de nagyon kényelmes vele közlekedni, fogyasztása 6 liter alatt maradt, igaz, a gázolajos változatot csak városban és csak rövid ideig használtam. A benzines kifejezett jól gyorsul, nem érezni, hogy a puttony nehéz lenne. A futómű parádés, a kormány pontos, a váltóval sem volt bajom, a könyöktámasz viszont zavart vezetés közben, így inkább felhajtottam. Ha családi autónak választjuk, két kisebb gyerekkel kényelmesen beférünk, és még a csomagokat sem kell otthon hagynunk.
A kombi Fabiából is lesz jövőre Greenline környezetbarát változat, a nyolcvan lovas 1,4 dízel átlagfogyasztása 4,1 liter, széndioxid-kibocsátása 110 gramm/kilométer lesz, megjelenése tavasszal várható. Akárcsak a Polo Bluemotionnél, a zöld Skoda esetében is változtatnak a kasztnin és a váltók áttételein. Várhatóan 250 ezer forint alatt marad a Greenline modellek felára.
B. Cs.
Skoda Fabia Combi 1,6 16V Elegance | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 5600-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 153 Nm 3800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2462 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4239/1642/1498 |
Csomagtér | 480-1460 liter |
Saját tömeg (kg) | 1090 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 192 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 9,1 |
Országúti | 5,6 |
Vegyes | 6,9 |
Tesztfogyasztás | kb. 8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 165 |
ÁRA | A tesztelt autó ára kb. 18 ezer euró |