2007. február. 05. 17:40 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:55 Autó

Oxfordban mutatták be a Williams új versenyautóját - galériával

Bemutatta 2007-es versenyautóját az AT&T Williams Forma 1-es csapat, melynek fő támogatója az idei évtől a Lenovo számítógép-gyártó lesz.

Kattintson a képre a galériához!
© Folk György
Több mint 200 újságíró és számos tévés stáb előtt rántotta le a leplet a márciusban Ausztráliában startoló 2007-es Forma 1-es szezonra készült autójáról a Williams csapat. Az angliai Oxford melletti gyárban a csapat két pilótája – Nico Rosberg és Alexander Wurz – és két tesztpilótája - Narain Karthikeyan és Kazuki Nakajima – emelte le a ponyvát az új járgányról. Frank Williams a csapat alapító tulajdonosa a bemutatón reményét fejezte, ki, hogy patinás istállója a tavalyi évad után, idén ismét sikerre viheti a Williams nevet, köszönhetően a számos fejlesztésnek, az új Toyota motoroknak és a Lenovo informatikai támogatásának. Williams a csapata idei esélyeit latolgató kérdésekre annyit felelt: „bárkinek megvan az esélye a győzelemre”.

Patrich Head, a Williams vezető mérnöke az idei autókon tavaly óta eszközölt változások közül leginkább a hűtőrendszer átalakítását emelte ki, amellyel elmondása szerint „rengeteg problémánk volt a tavalyi versenyeken”. Head az egyre hozzáértőbb mérnöki csapatot méltatta, és hozzátette: „kevés a nagy és látványos változtatás idén, ellenben, megszámlálhatatlan apró módosítást vittük véghez, melyektől igen sokat várunk”. „A 2007-es modell hátulja valamivel lejjebb van, mint elődjéé, ezért stabilabban fekszik az úton, de jelenleg is a szélcsatornában tesztelünk egy idei példányt, további finomításokat eszközölve” – mondta Head.

Arra a kérdésre, mekkora összegről szól a Lenovo és a Williams együttműködése, Deepak Advani,a cég vezérigazgató-helyettese és marketing igazgatója sietett kiemelni: „nem befektetésnek tekintjük a Williams szponzorálását, sokkal inkább hosszú távú megállapodást remélünk, mely számos részből áll, ezért nincs értelme összegről beszélni”.

[[ Oldaltörés: Gyors autó, gyors PC (Oldaltörés) ]]


A bemutató képei
© Folk György
Deepak azt elárulta, hogy a Lenovo és a Forma-1 a fogyasztók tudatában történő párosításával a céljuk az, hogy a leggyorsabb, technológiai csúcsként értékelt autók képét összekössék a világ harmadik legnagyobb PC gyártójával, mely a legjobb üzleti felhasználásra készülő gépeket gyártja.

Deepak azonban azt is hozzáteszi: „hatalmas kihívás vállalatának, olyan komplex igényeket kielégíteni, melyek egy Forma-1-es csapat részéről megjelennek a versenyek szervezése, lebonyolítása, utólagos elemzése és technológiai támogatását tekintve”.

Az együttműködés jelen stációjában biztos, hogy a cég informatikai infrastruktúráját a Lenovo adja, de saját fejlesztéseket is végez a csapatnak a kínai gyártó. Deepak hangsúlyozta, hogy a Forma-1 az egész világot mozgató esemény, s a mostani megállapodás éppen ezért segítheti globális terveik megvalósulását. Arra a kérdésre, hogy a konkurenciához hasonlóan a Lenovo is tervez-e Williams márkájú PC megjelentetését, Deepak azt mondta, túl korai lenne a friss megállapodás részleteit firtatni. Annyit azonban elárult, hogy külön marketingkampányt szentelnek tavasszal a kooperációnak, s akkor több részlet is kiderül majd.

Hirdetés