2007. január. 31. 12:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 31. 12:09 Autó

Sok esetben a gumik felelősek a balesetért

Lapos vagy defektes gumik a brit autóbalesetek azon harmadáért felelősek, amelyek műszaki okokra vezethetők vissza. A halálos balesetek 3 százaléka gumidefekt miatt következik be – derül ki a Norwich Union Risk Services (NURS) és a brit közlekedési minisztérium felméréséből.

© hvg.hu
A közlekedési minisztérium jelentése szerint a halálos balesetek 3 százalékát, és a súlyos sérüléseket okozó ütközések 2 százalékát gumidefekt okozza. Téli időszakban, még akkor is, ha az idén még nem volt komolyabb hó és keményebb fagy, sűrűbben kell ellenőrizni a gumik állapotát, a profil mélységét, illetve a tömlőkben lévő nyomást. A heti ellenőrzésből ne felejtsük ki a pótkerék abroncsait is. Egy brit teszt során megmérték, hogy az 1,6 milliméteres barázda mélységű gumival 8 méterrel később állt meg az autó 80-as tempóról fékezve, mint a 3 milliméteres gumikkal. Mindez száraz úton, pozitív hőmérsékleti viszonyok között. Vizes úton ennél csak rosszabb a helyzet. Nagy-Britanniában a balesetek 40 százaléka az esős napokon következik be.
Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?