2007. január. 15. 15:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 15. 15:18 Autó

Vesztes és nyertes autómárkák - 2006

Míg 2005-ben csak 4,3 százalékkal estek vissza az újautó eladások az egy évvel korábbihoz képest, addig 2006-ban már 5,6 százalékkal - ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Chrysler, a Lexus, a Ssangyong és a Lancia érte el, míg a Chevrolet, a Lada, a Maserati, a Mini, a Renault és a Seat közel húsz százalékkal kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban. Az év legnagyobb vesztese a Suzuki 2,3 százalékot veszített piaci részesedéséből.

© Ford
Annak ellenére veszített piacot a Suzuki, hogy új típussal (SX4) és bővebb választékkal (megújuló Vitara, Swift Sport) jelentkezett 2006-ban Magyarországon. A Suzuki tavaly 32 ezer 639 autót értékesített, 6481-gyel kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Suzuki mégis biztosan vezet a magyar piacon, a 21 ezer 498 autót értékesítő Opel és a 19 ezer 88 autót eladó Ford előtt. A Ford és a Skoda 2006-ben helyet cserélt, a cseh márka eladásai hét százalékkal estek vissza, 16 ezer 669 eladott járművel.

© Alfa Romeo
2006-ban a magyar újautók piacán 187 ezer 842 személyautót és terepjárót értékesítettek a kereskedők. Megháromszorozta eladásait a Chrysler (220 eladott autóval), duplázott a Ssangyong (141 eladott autó), a Lexus (275 eladott autó), a Lancia (148 eladott autóval). Javult a tavalyi évhez képest az Alfa Romeo (204), az Audi (1650), a BMW (1459), a Dacia (2907), a Ferrari (15), a Fiat (5658), a Ford, a Honda (4240), a Kia (2246), a Mazda (2130), a Mercedes-Benz (1372), a Mitsubishi (1235), a Saab (278), a Smart (145), a Subaru (287), a Toyota (13178), a Volkswagen (15555) és a Volvo (1245). A sok javuló márka ellenére 2004 óta húszezerrel kevesebb autó talált gazdára.


A luxus továbbra is kelendő (Oldaltörés)



© daimlerchrysler
Tovább folytatódott a kategóriák átrendeződése, 2006-ban jelentősen visszaestek a mini- és a kisautó kategória eladásai (89 ezer 287 eladott autó, 86,6 százalék) és komolyan nőtt az egyterű (11 ezer 919 eladott autó, 130,9 százalék), a terepjáró (1088 eladott, 182,9 százalék) és a prémium terepjáró (1421 eladott autó, 137 százalék) hazai piaca. A forgalmazók és a szakemberek idén hasonló eredményeket várnak, a magyar piacot nem az eladások növekedése, hanem a piaci szeletek átrendezése jellemzi majd.

© Citroën
Az alsóközép- és a középkategóriában majdnem darabra pontosan annyit adtak el, mint egy évvel korábban – 61 ezer 869, illetve 12 ezer 590 autó. A nagyautók piacán a helyzet változatlan, a Magyarországon továbbra is folyamatosan bővül a gazdag vásárlók köre. A kishaszonjárművek piacán öt százalékkal emelkedtek az eladások, a Nissan 386,8 százalékkal értékesített több járművet, de jól szerepelt a Mitsubishi, a Ford, a Citroen, a Peugeot, a Skoda és a Toyota is. Nagyobb kategóriákban sem volt visszaesés, sőt nyolc százalékkal nőtt a magyar piac, a buszoknál 135,8 százalékos növekedést regisztráltak, a legtöbb buszt a Volvo adta el, duplázott viszont az MAN. Az öt és tíz tonna közötti haszonjármű kategóriában a DAF megkettőzte kiszállításait, a legtöbb járművet a 3,9 százalékkal visszaeső Iveco értékesítette, 224 darabot.
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.