A takarékossági autók versenye Los Angelesbe megy
Elindult a 2007-es Shell Eco-maraton, többszáz diákcsapat készül világszerte a két izgalmas versenyen való részvételre. Május 11. és 13. között több ezer európai diák utazik majd a franciaországi Nogaróba, hogy bemutassák, milyen innovatív megoldásokat találtak a fenntartható mobilitás és a szén-dioxid-kibocsátás egész Földünket érintő problémájára.
© Shell Kattintson a képre! |
A maraton alapelve egyszerű: a résztvevő csapatok olyan közlekedési eszközöket terveznek és építenek, melyek a lehető legtávolabb tudnak jutni a legkisebb mennyiségű üzemanyaggal, miközben károsanyag-kibocsátások a lehető legalacsonyabb. A csapatok nevezhetnek futurista prototípusokkal: olyan áramvonalas járművekkel, amelyeknél az egyetlen szempont, hogy a légellenállás csökkentésével maximalizálják a teljesítményt; illetve a “városi koncepció” kategóriába tartozó járművekkel, amelyek a közúti közlekedésben is részt vehetnek.
© Shell |
A különböző energiatípusok igazságos összehasonlíthatóságához a résztvevő csapatoknak megadott idő alatt kell adott távolságot megtenniük, a teljes energia-felhasználás kiszámítása után pedig teljesítményüket km/literben vagy mérföld/gallonban fejezik ki.
A gumiautó hamar elsült, csupán 287 kilométert bírt © Shell |
Energiaosztályok szerint a benzines prototípusok közül a francia Lutece főiskola volt a legjobb, ők 2555 km/liter teljesítményt értek el, míg a dízel meghajtású prototípusok közül az IUT Valenciennes győzedelmeskedett 1614 km/literrel. A PB-gáz kategóriában az Association Helios Callo úgyszintén francia csapata nyújtotta a legjobb, 1380 km/liternek megfelelő teljesítményt.
A városi koncepció kategória legjobbja a Dán Műszaki Egyetem lett, bámulatos 810 km/literes eredménnyel. Az azóta már szabadalmaztatott, innovatív üzemanyagcellás technológiájukat, mely a benne lévő hidrogén 100 száz százalékát képes felhasználni, a Shell Eco-marathonon való több éves részvétel során fejlesztették ki.