Fábry kiborult a kispajtásoktól
Testközelből is szemügyre vehetik a Közlekedési Múzeum látogatói két hónapon keresztül azt a csodajárgányt - wahorni nyelven véredényt -, amellyel Fábry Sándor és Wahorn András átutaztak Amerikán és Oroszországon.
© hvg.hu |
A megnyitón megjelenő Fábry Sándor kiváló, humoros és szellemes rövid beszédet tartott, majd fanyalogni kezdett azon, hogy a megnyitó közönsége jobbára egy turistabusznyi kisiskolásból, egy helyettes-államtitkárból, pár lézengő újságíróból és a múzeum lelkes stábjából áll. A showman csalódottságának többször is hangot adott, rövid anekdotái közé sikerült beszúrnia egy olyan szót is, ami nem gyerekeknek való. Egyre jobban felhergelte magát a kispajtások látványán, rövid beszéde második felét rájuk hegyezte ki. Autogramot nem adott, menekült a gyerekek elől, végül a múzeumigazgató unszolására beült a Cadillacbe.
© hvg.hu |
© hvg.hu |
Cadillac Drive: 20 ezer kilométeres távolság, 25 amerikai, 49 orosz forgatási nap, közel 560 óra forgatott anyag, 6 kamera, egy 30 éves Cadillac Eldorado Convertible.
Az út 99 százalékán Wahorn András vezette az autót, miközben saját kameráját is kezelte. Ezen kívül általában kanyarban evett. Ahogy ő fogalmazott: „nekem a veszély lételemem, gyári default.” Los Angelesben már az induláskor sem működött az autó . Kiderült, hogy az autónak a fékrendszere is már csak a csodával hasonlatos módon működött, továbbá benzinvezetékét a kipufogón vezették át, így csak az volt a kérdés, hogy a kocsi előbb robban fel vagy zuhan szakadékba.
© hvg.hu |
B. Cs.