2006. június. 01. 12:30 Utolsó frissítés: 2006. június. 01. 12:36 Autó

Fábry kiborult a kispajtásoktól

Testközelből is szemügyre vehetik a Közlekedési Múzeum látogatói két hónapon keresztül azt a csodajárgányt - wahorni nyelven véredényt -, amellyel Fábry Sándor és Wahorn András átutaztak Amerikán és Oroszországon.

© hvg.hu
A Közlekedési Múzeum patinás T-modellje, Csonka-autói és Lanciái közé került be az a Cadillac Eldorado Convertible, amellyel Fábry Sándor, az ismert showman és Wahorn András festőművész kontinenseken keresztül portyázott. Az utazás élményeiből készült a most is futó Cadillac Drive tévésorozat.

A megnyitón megjelenő Fábry Sándor kiváló, humoros és szellemes rövid beszédet tartott, majd fanyalogni kezdett azon, hogy a megnyitó közönsége jobbára egy turistabusznyi kisiskolásból, egy helyettes-államtitkárból, pár lézengő újságíróból és a múzeum lelkes stábjából áll. A showman csalódottságának többször is hangot adott, rövid anekdotái közé sikerült beszúrnia egy olyan szót is, ami nem gyerekeknek való. Egyre jobban felhergelte magát a kispajtások látványán, rövid beszéde második felét rájuk hegyezte ki. Autogramot nem adott, menekült a gyerekek elől, végül a múzeumigazgató unszolására beült a Cadillacbe.

© hvg.hu
Ott színészi képességeiből tartott bemutatót, a mobilon fotózó gyerekeknek kedvesen túrta az orrát, majd összekócolta a haját. – A sajtó képviselői is ki lettek elégítve? – kiáltott fel, majd hozzátette: - Van itt egyáltalán sajtó, vagy 20 amatőr fotóst sikerült összeterelni? A kispajtások csalódottan elvonultak, míg Fábry kollegáival, a postaautó védő árnyékában megkóstolta a múzeumi pogácsákat.

Legendás autó, forgatási legendák (Oldaltörés)



© hvg.hu
A múzeum Baross termében megtekinthető időszaki kiállításon a stáb tagjai által készített 50 fotót, valamint egy televízió segítségével pedig izgalmas Cadillac Drive-epizódokat láthatnak a látogatók. Az időszaki kiállítás megtekinthető  július 30-ig.

Cadillac Drive: 20 ezer kilométeres távolság, 25 amerikai, 49 orosz forgatási nap, közel 560 óra forgatott anyag, 6 kamera, egy 30 éves Cadillac Eldorado Convertible.

Az út 99 százalékán Wahorn András vezette az autót, miközben saját kameráját is kezelte. Ezen kívül általában kanyarban evett. Ahogy ő fogalmazott: „nekem a veszély lételemem, gyári default.” Los Angelesben már az induláskor sem működött az autó . Kiderült, hogy az autónak a fékrendszere is már csak a csodával hasonlatos módon működött, továbbá benzinvezetékét a kipufogón vezették át, így csak az volt a kérdés, hogy a kocsi előbb robban fel vagy zuhan szakadékba.

© hvg.hu
Hőseink a forgatás során találkoztak két medvével, rénszarvasokkal, német biciklistával, hippikkel, eszkimó lánnyal, vietnami hadifogollyal, akinek a sarkkörön a legnagyobb tévéje van, orosz diszkótulajdonossal, számos sámánnal, lovasrendőrökkel, magyarul beszélő jakut lányokkal, evenekkel, evenkikkel, burjátokkal, valamint Joszif Kobzonnal. Láttak még tevét, jurtát, jakut egyszemélyes rockzenekart, amely a stáb tiszteletére állt össze. Jártak hollywoodi villában, aranymosókunyhóban, Gulágon, repülőgépgyárban, gyémánt-, doromb- és kutyaszánmúzeumban, mecsetben, lámakolostorban, zsinagógában és indián ortodox templomban. Laktak sátorban, Kamazra épített lakókonténerben, hotelban, motelban, jurtában és még fel nem épült faházakban is.

B. Cs.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.