2006. május. 26. 16:52 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. május. 26. 16:37 Autó

A nyár szenzációja a Porsche Cayman

A Cayman S 2005 őszi nagysikerű piaci bevezetését követően a Porsche AG a középmotoros sportkupé új változataként bemutatja a Caymant.

Cayman S, az előd
© Porsche
A Boxster sorozat műszaki alapjaira épülő kétülésest 2,7 literes, 245 LE (180 kW) teljesítményű hathengeres boxermotor hajtja. Ez az erőforrás az alsó és a közepes fordulatszám-tartományokban egyaránt folyamatosan rendelkezésre álló, erőteljes nyomatéka révén mély benyomást keltő menetteljesítményeket kínál, 258 kilométer/óra csúcssebességet biztosítva a jármű számára. A sportkocsi manuális sebességváltóval mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás tempóra . A Cayman meggyőző bizonyíték arra, hogy a kiemelkedő menetteljesítmény-adatok korántsem jelentenek szükségszerűen magas üzemanyag-fogyasztási értékeket. Az európai szabványok szerinti átlagfogyasztása ugyanis csupán 9,3 liter 100 kilométerenként.

A Porsche VarioCam Plus rendszerének köszönhetően a Cayman a 4600-6000 fordulatszám-tartományban 273 newtonméteres forgatónyomatékot kínál . Teljesítményét ötfokozatú, rövid és pontos kapcsolási utakkal működő manuális sebességváltó közvetíti, de kívánságra a Porsche Active Suspension Management-tel ( PASM) kiegészítve egy hatfokozatú manuális váltó is rendelkezésre áll. Harmadik lehetőségként a Porsche a jól ismert Tiptronic S ötfokozatú automatikus sebességváltót is kínálja, amely a kormánykerekén kapcsolóbillentyűkkel segíti a még sportosabb váltásokat.

Porsche Cayman
© Porsche
A Cayman egyedi, öt duplaküllős dizájnnal kialakított, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal szerelt abroncsokon gördül . A széria méretkombináció elöl 6,5 hüvelykes széles keréktárcsákon 205/55, míg hátul 8 hüvelykes széles tárcsákon 235/50 méretű gumiabroncsokból áll. A Porsche Active Suspension Management (PASM) feláras extrafelszerelésként rendelhető. Segítségével a karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra süllyeszthető, a lengéscsillapítók működését pedig önműködően az aktuális menethelyzethez igazítja. A vezető a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával választhat a „normál” és a „sport” menetprogramok között .

A Cayman további egyéni megoldásai között szerepelnek a feketére fényezett féknyergek, a szintén fekete első légterelő-peremek, a titánárnyalatú hátsó embléma, valamint a trapéz alakú kipufogóvég . A hatásos megjelenésű utastér szériafelszerelések széles körű kínálatával csábít, köztük légkondicionálóval, CD-lejátszós rádióval, luxusszínvonalú Alcantara bőr bevonatú ülésekkel, fekete műszerfal számlapokkal és Cayman logóval díszített küszöblécekkel. Középmotoros felépítéséből adódóan és Cayman S „nagytestvéréhez” hasonlóan összesen 410 literes térfogattal, két különálló csomagtartót is kínál. Számos egyéb rakodóhellyel kiegészítve ez a különleges megoldás is a sportkupé magas fokú praktikumát jelzi.

A Cayman piaci bevezetése Európában és az Amerikai Egyesült Államokban egyaránt 2006 nyarára várható .

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.