2006. február. 22. 10:01 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. február. 22. 10:51 Autó

Szigorítaná az autóbiztonságot az unió

Fokozni kell az életmentő technológiák alkalmazását az autókban, ennek érdekében a jövőben nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük a cégeknek, a politikusoknak és a fogyasztóknak egyaránt – áll az Európai Bizottság közleményében.

Szerencsére itthon majdnem minden induló
autóban alapáras a két első légzsák
Az EU-ban évente 1,4 millió - ebből 40 ezer halálos - baleset történik az utakon, ezek 93 százalékát emberi hiba okozza. Az új technológiákkal jelentősen csökkenteni lehetne a súlyos sérüléseket és a haláleseteket. A hátulról történő ütközéseket megelőző technológia alkalmazása például évi 4 ezer balesetet akadályozhat meg. A 2010-ig a gépkocsik 3 százalékában várhatóan alapfelszereltségként beépített sávelhagyásra figyelmeztető technológia évi 1500 ütközést előzhet meg, a vezető éberségét segítő módszerek pedig a halálos autópálya-balesetek 30 százalékának elejét vehetik.

Az új technológiák használata ugyanakkor még mindig lassan halad, nem utolsó sorban azok ára miatt - mutatott rá a bizottság, amely szerint a 25 éve bevezetett blokkolásgátló fékrendszert (ABS) még mindig sok járműben nem képezi az alapfelszereltség részét, a csúszós útviszonyokra kitalált stabilizációs program, az ESP, a megjelenése óta eltelt évben csupán a járművek 40 százalékába került be.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.