A francia TGV a minta, amelyet követni fognak.
Csehország a francia nagysebességű vasúthálózatot üzemeltető TGV társaság szabályai és normái szerint kívánja megépíteni saját nagysebességű vasúti hálózatát – írja az iho.hu közlekedésszakmai oldal. Az együttműködésről már közös megállapodást is aláírt a cseh vasúti infrastruktúra-kezelőség (SŽDC) és francia partnere (SNCF).
A memorandum alapján a csehek szakértőket küldenek ki Franciaországba, hogy a helyszínen ismerkedjenek meg a tapasztalatokkal. A szükséges projektek kidolgozását az SŽDC már az idén elkezdi. Az első fázisban három próbaútvonal létrehozását tervezik, mégpedig Prága, Brünn és Ostrava közelében. Ugyanakkor a nagysebességű vasúti hálózat kiépítése mintegy 20-25 évig is eltarthat, s a várható költségek elérhetik a 600 milliárd koronát.
Alena Schillerová pénzügyminiszter kijelentette, hogy a kormány elképzelései szerint a projektet több forrásból fogják finanszírozni. Csehország Pénzügyminisztériuma nemrég hitelszerződést kötött az Európai Befektetési bankkal 3 milliárd korona (37,5 milliárd forint) értékű kölcsön felvételéről, amelyet vasúti infrastrukturális projektekre fordítanak majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.