Január elején hat autó csúszott az árokba öt percen belül Mezőberény közelében. Nem egymással ütköztek, mindegyik a szokatlan síkosságú út miatt esett árokba.
Egymást érik, egymást érték a balesetek a Békés és Mezőberény közötti 470-es főút egyik szakaszán. Akadt olyan nap, amikor hat autó csúszott az árokba ugyanott, alig öt perc alatt – írj a Beol.hu.
Mezőberény polgármestere Siklós István, a január elején történt balesetek kapcsán megkereste a Magyar Közút illetékeseit, hogy egy táblával mindenképpen figyelmeztessék az autósokat a csúszós szakaszra. A Békés Megyei Rendőr-főkapitányság is elismerte, hogy a 470-es számú főút ezen szakaszán az elmúlt hetekben jelentősen emelkedett a balesetek száma. A megjelölt útszakaszon a korábbi időszakokban nem történt személysérüléssel járó közlekedési baleset, ám idén januárban ez megváltozott.
Egy közeli farmon élő tulajdonos – akit a Beol.hu megkeresett - kiemelte, sokan csúsznak árokba a területen, de ezek közül jó néhány baleset nem szerepel a statisztikákban, mert ha nincs személyi sérülés, kihúzatják magukat, és nem szólnak a rendőrségnek.
Idén januárban viszont három baleset is történt, amelyben személyi sérülés volt, többek közt olyan nap is, amikor hat autó került az árokba. Ezért a rendőrség felkérte a Magyar Közútat, hogy a lehetőségeikhez mérten végezzenek ellenőrzéseket és szükség esetén intézkedjenek a síkosságmentesítésről. Hozzátették: a jelenleg ideiglenesen kihelyezett, útépítésre figyelmeztető és 40 km/h sebességkorlátozást jelző tábla helyett a rendőrség a balesetek megelőzése érdekében állandó sebességkorlátozást javasol bevezetni.
A közútkezelő részéről úgy nyilatkoztak a lapnak, hogy a Békés és Mezőberény közötti szakaszon tapasztalataik szerint nem is a Mezőberény helységtábla utáni 500-600 méter hosszú, erdős, árnyékos szakaszon történtek balesetek, hanem már elhagyva ezt a részt, tovább egyenesben, szinte nyílt terepen. Az utóbbi két balesetnél +2 fok volt a hőmérséklet, így a baleset oka ennél összetettebb lehet, a mikroklíma miatt előforduló téli lefagyások jelenhetnek veszélyét. Ezért a szakaszon kívül is kivágták az út északi oldalán az akáchajtásokat, biztosítva ezzel a szabadabb széljárást.