A főpolgármester szerint iskolák és óvodák környékén is vadásznak a közteresek a szorult helyzetben lévő autósokra.
A közterület-felügyelők következetesen, és a jelek szerint visszatérő módon szabálytalanul büntetnek – jelentette ki a főpolgármester a TV2 Mokka című műsorában hétfő reggel. Tarlós István azután beszélt újra a kérdésről, hogy múlt pénteki sajtótájékoztatóján arra buzdította a kamerák felvételei alapján megbüntetett autósokat: ne fizessenek.
Tarlós szerint a közterület-felügyelő akkor büntethetne szabályosan, ha nem csak a közterület-felügyeleti kamera felvételére támaszkodna, hanem a helyszínen lenne, és ott szabná ki a büntetést. A legtöbb esetben nem ez történik, hanem egy szobában ülve a kamera felvétele alapján büntet, ez szabálytalan – magyarázta el újra.
Megpróbálok beavatkozni amennyiben igaz az, hogy Budapest egy város, és minden kerületben én vagyok a főpolgármester"
– mondta. A rendőrségnél és a belügyminiszternél javasol majd módosítást.
A kerületi közterület-felügyeletek Tarlós szerint jelen pillanatban is még teljesen önállóak és eléggé dezorganizáltan működnek. "Az a véleményem, hogy a szellemiségüket is, és a helyzetüket is érdemes volna felülvizsgálni" – mondta, hozzátéve: a közterület-felügyeletet nem arra találták ki, hogy az autósokat üldözve szabályos "pénzbehajtásnak látszó akciókat bonyolítsanak le".
Kiderült az is, a főpolgármester régóta "rossz szemmel" nézi, hogy az óvodáknál és az iskoláknál reggel és délután megjelenek kerületi közterület-felügyelők, és "kényszerhelyzetben lévő" szülőket büntetnek.
Tarlós túlzónak tartja, hogy az autósokat 50 ezer forintra büntetik egyes szabályszegések miatt; ez ügyben is módosítást kezdeményez.
Azt is mondta, hogy a lakossági elégedetlenség nagyon nagy mértékű ezekben az ügyekben. Nem az autósok üldözése és a pénzbeszedés az egyetlen feladata a közterület-felügyeleteknek – jelentette ki. Hozzáfűzte: utánanéz annak, hogy a közterület-felügyelőknek van-e érdekeltségük minél több bírság beszedésében, mert ha igen, akkor azon változtatni kell.