A BKK szerint január 16-án elindulhat a forgalom a budai fonódó villamoshálózaton. Szerdán befejezték a műszaki átadás-átvételt, de kisebb munkák még hátravannak. A jövő hónaptól aztán a budai villamosvonalak több évtized után újra egységes hálózatot alkotnak majd, bár a Lánchídnál lévő alagút átépítésének befejezését csak márciusra ígérik. Új vonalak jönnek, régi járatszámokkal.
A BKK szerdán közölte, hogy határidőre befejezték a budai fonódó villamoshálózat műszaki átadás-átvételét. A hiányosságokat pótolják még, valamint megkezdték a villamosvezetők oktatását.
A hálózat kialakítását összekötötték a Széll Kálmán tér átépítésével, 2014-ben indult a munka. Az uniós finanszírozás miatt pénzügyileg külön kezelték a Széll Kálmán téri és a Bem rakparti ágat.
Január 16-ától a budai villamoshálózat egységes lesz, és átszállásmentes kapcsolatokat hoznak létre az északi és a déli részek között. Óbudáról, a Bécsi úti végállomásról például átszállás nélkül el lehet majd menni a 41-es villamossal Kamaraerdőig, de elérhető lesz onnan a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér és a Móricz Zsigmond körtér is.
Nemcsak összekötötték a villamosvonalakat, hanem fel is újították azokat, illetve kialakítottak vadonatúj szakaszokat. A Margit hídtól a Tímár utcáig az egész pályát átépítették az úttal, a járdával, az áramellátó rendszerrel és a közművekkel együtt. Ugyancsak átépítették a Zsigmond teret.
A Margit hídtól a Batthyány térig teljesen új pályát építettek, amelyen a vágányok egymásba fonódnak a Margit híd alatt, így ott csak egy sávot foglalnak el, ráadásul mozgóalkatrészes váltókat sem kellett betenni. A Bem térnél a pálya a HÉV-alagút felett halad, így azt megerősítették és szigetelték.
Már csak kisebb út- és járdaépítések vannak hátra, dolgoznak a végleges forgalomtechnikai renden, padokat, kukákat helyeznek ki a január 16-i indulásig.
A BKK azt ígéri, hogy nemsokára bemutatják az új menetrendet, vagyis azt, hogy hányas villamos, merre jár majd, illetve hogyan alakítják át az óbudai buszhálózatot.
A Clark Ádám téri villamosalagút kiszélesítése, felújítása nem a fonódó projekt része, de az is a hálózathoz tartozik. Nettó 884 millió forintért alakítják át azért, hogy az új villamosok is elférjenek benne. 2016 márciusára ígérik a befejezést, addig a Lánchídtól északra, illetve délre állnak majd meg az arra közlekedő villamosok.
A BKK kéri az autósokat, hogy az új villamosvonalak környékén fokozottan figyeljenek az új közlekedési rendre, illetve a gyalogos forgalomra.
A budai fonódó hálózat kiépítésének összköltsége 15,9 milliárd forint, a Széll Kálmán téri ág majdnem 10,8 milliárd, a Bem rakparti ág pedig 5,1 milliárd forintba került. Az új pályákon új CAF-villamosok is járnak majd.