Nem egyszerű közlekedniük az utasoknak az 1-es villamos vasárnap megnyitott szakaszának nagyobb megállóinál. A Népligetnél és a Közvágóhídnál a félkész peron miatt sokan az autók között rohannak át az út másik oldalára.
A BKK pénteken jelezte, hogy vasárnaptól újra jár az 1-es villamos a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd között, de „egyes peronok még ideiglenes kialakítással, kapcsolatrendszerrel fogadják az utasokat”. Ennek az az oka, hogy „október végéig a kivitelező még számos feladatot végez szerződés szerint és csak utána kezdődik meg a műszaki átadás-átvétel” – olvasható a központ korábbi közleményében.
Tavasszal hasonló megoldással indították el a forgalmat az 1-es villamos elsőként felújított, óbudai szakaszán is. A félkész megállókban munkásokat és munkaeszközöket kerülgettek az utasok a hivatalos átadásig, de az aluljárókat legalább hazsnálhatták. Az új pályán több hibát fedeztek fel, a megállóhelyi táblákat és tükröket tartó „totemoszlopok” hibája pedig csak az átadó után derült ki.
A Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszon csak egy-egy ponton nyúltak a pályához, például a Kőbányai úti átjárónál, a megállókat viszont teljesen átépítették, illetve átépítik. A villamosok vasárnap óta járnak, de a Népligetnél és a Közvágóhídnál még nincs teljesen kész a perontető, az aluljárókba sem tudnak lejutni az utasok.
A Közvágóhídnál csak a Művészetek Palotája felőli, egyirányú aluljáró használható, a 2-es és a 24-es villamosok, valamint a HÉV állomása pedig csak tekintélyes kerülővel közelíthető meg. Itt azonban kisebb a veszély: kevesen próbálják átszelni a vasúti síneket, illetve a Rákóczi híd forgalmát.
A Népliget viszont tényleg nagyon veszélyes. Ott csak az Elnök utca felőli zebrán lehet megközelíteni a megállót, így az utasok „tökön-paszulyon átvágva, komoly balesetveszélyt jelentve közelítik meg a villamost” – fogalmaznak az Indóház.hu-n.
A NOL TV videójában is jól látható, hogy egyelőre káosz van a vasárnap átadott megállók egy részénél.