Feltámasztják hétvégén az óbudai őstrolit
A nyolcvanéves budapesti troliközlekedés évfordulóján öt veterán trolibuszt állít ki a Közlekedési Múzeum, az első fővárosi trolivonalon pedig ünnepi járat indul hétvégén.
A szerdán megnyíló kiállításon látható lesz az első Ikarus troli a pótkocsival, az első prototípus, amely egy 260-as Ikarusból átalakított jármű. A trolik jövő vasárnapig lesznek a múzeum városligeti épülete előtt.
A BKV szombaton és vasárnap az első trolibusz útvonalán, a Vörösvári út és az Óbudai temető között, ünnepi járatot indít, amelyet egy MAN NGE trolival teljesítenek önjáró üzemmódban, mivel ott már nincs felsővezeték. A menetrend itt érhető el.
Emellett szombaton egy 8 járműből álló ünnepi trolibuszkonvoj is közlekedik, ami utasokat nem szállít, de az érdeklődőknek fotózási lehetőséget biztosítanak. A menetben az Ikarus és a MAN trolikon kívül egy ZIU-9-es is lesz, ezt a típust alig egy éve vonták ki a forgalomból.
Az első trolibusz 1933-ban jelent meg Budapesten, amelyet december 16-án kísérleti jelleggel kezdett üzemeltetni a BSzKRt. A 2,7 kilométeres pályát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig. A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, az anyaghiány miatt pedig a helyreállítás akkor nem jöhetett szóba.
Az óbudai őstroliról ide kattintva láthatnak képeket.