Nagy az árnyomás a BMW-n, de nem lesz olcsó luxusautó
Az értékesítési nehézségek miatt számos autógyártó árcsökkentéssel igyekszik vevőket szerezni magának. Az árnyomást a BMW sem tudja kivédeni, de a prémium kategóriájú autóknál nem jellemzők a jelentősebb árengedmények - mondta a BMW vezérigazgatója. Norbert Reithofer jövőre fellendülést vár az európai piacon.
A BMW vezérigazgatója legkorábban a jövő év közepétől számít az európai autópiaci helyzet javulására.
"A nyugat-európai autópiaci forgalom az idén mintegy öt százalékkal esik vissza" - jelentette ki Norbert Reithofer a Börsen-Zeitung keddi számában megjelent interjúban. Elsősorban az olasz, a spanyol és a francia autópiacon kell számítani értékesítési nehézségekre, de a németországi eladások sem fognak "maguktól menni" - mondta. "2014 második felében azonban már szerény mértékű javulásra lehet számítani Nyugat-Európában" - tette hozzá.
Az értékesítési nehézségek miatt számos autógyártó árcsökkentéssel igyekszik vevőket szerezni magának. Az árnyomást a BMW sem tudja teljesen kivédeni, de a prémium kategóriára általában nem túl jellemző, hogy a gyártók jelentősebb árengedményeket adnának. "Nagyon intenzív verseny folyik, ezért nem tudjuk teljesen kivonni magunkat alóla" - mondta a vezérigazgató. Jelezte ugyanakkor: amennyire piaci részesedésük megőrzése megengedi, igyekeznek elkerülni, hogy árengedményeket kelljen adniuk.
A BMW teljes forgalmának 46 százalékát az európai értékesítések adják, ezt azonban 40 százalékra tervezi csökkenteni. A további 60 százalékon a kínai, az amerikai és a világpiac fennmaradó része osztozik majd 20-20 százalékos részaránnyal. "Ipari bázisunk azonban Németország marad. Ez eddig is bevált, és ezután is így lesz" - hangsúlyozta a BMW vezérigazgatója.