Németországban a Hyundai a Toyota előtt jár
A dél-koreai Hyundai Motor Co. tavaly megelőzte a Toyotát és megszerezte a legnépszerűbb ázsiai autómárka címét Németországban.
A külföldi autógyártókat tömörítő VDIK (Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller) német szakmai képviseleti szervezet adatai szerint a Hyundai Motor 86 866 autót adott el 2011-ben Németországban, míg a Toyota 83 204-et.
A Hyundai eladásai 16,9 százalékkal nőttek tavaly és ezzel az 1999-es német piaci megjelenése óta az első alkalommal előzte meg a Toyotát. A Hyundai piaci részesedése Németországban tavaly 0,2 százalékponttal 2,7 százalékra bővült, ami a rangsorban a 10-ik helyet biztosítja számára az európai és amerikai gyártók mögött. A Hyundai csoport kisebbik autógyártó érdekeltsége, a Kia Motors Corp. 42 065 autót adott el Németországban tavaly, 14,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban.
Mindkét márka eladásai nagyobb mértékben növekedtek a német autópiac tavalyi 8,8 százalékos bővülésénél. A VDIK adatai szerint Németországban tavaly 3,17 millió új autót értékesítettek.