Az előző év hasonló időszakához képest 22 százalékkal több, összesen 147 563 autót adott el májusban a BMW, miután nőtt az 5-ös sorozat új modellje és a sportterepjárók iránti világpiaci kereslet - közölte a vállalat szerdán.
A BMW saját márka eladásai éves összehasonlításban 19 százalékkal 121 168-ra nőttek májusban, a Mini autóké pedig 39 százalékkal 26 104-re. Az év első öt hónapjában összesen 21 százalékkal, 667 551-re nőtt a vállalatcsoport által értékesített autók száma. A januártól májusig terjedő időszakban BMW-ből 19 százalékkal többet (555 429 autót) adtak el, mint az előző év hasonló időszakában. Miniből 29 százalékos növekedést ért el a német autóipari vállalat (110 802 autó).
Ian Robertson, a vállalat értékesítési igazgatója a társaság közleményében arról számolt be, hogy az idei év ötödik hónapja az értékesítéseket tekintve minden idők legsikeresebb májusa volt. Az igazgató reményét fejezte ki, hogy az 1-es sorozat szeptemberi bemutatását követően további növekedést ér el a BMW. "A megfelelő úton haladunk, hogy 2011-ben megtartsuk piacvezető helyünket a prémiumkategóriában" - tette hozzá.