A Suzuki a gazdasági válság, valamint a Japánt ért természeti katasztrófa miatt a beszállítóitól 3 százalékos árcsökkentést kért - közölte Pata József, a nevét viselő és jelentős Suzuki beszállító gépipari Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója.
A beszállítói értekezleten a Suzuki vezetői arra kérték őket, hogy 3 százalékos csökkentést adjanak az általuk gyártott termékek árából - mondta a fajszi gazdasági társaság ügyvezető igazgatója elmondta. "Ezt megértettük, hiszen a gazdasági válság és a Japánt sújtó katasztrófa miatt a Suzuki nehéz helyzetbe került, ezért nekünk még abból az összegből is támogatnunk kell, amiért keményen megdolgoztunk" - tette hozzá.
Pata József azt is felajánlotta, hogy egyes, Japánból érkező kötőelemeket hazai vagy más európai gyártóktól szerez be a folyamatos ellátás érdekében. Az ügyvezető igazgató azt is felajánlotta, hogy a Japánban megsérült beszállítói üzemek által gyártott, egyes alkatrészek gyártását is vállalják, valamint segítséget ajánlott ahhoz is, ha a szigetországban meghibásodott szerszámokat leszállítják Magyarországra, azokat is megjavítják.
A Suzuki kéri a beszállítóitól az úgynevezett 1-1-1 tevékenységet, amely Japánból indult. Ez azt jelenti, hogy az autó egy-egy alkatrészén, egy gramm súlycsökkentést és egy euro cent költségcsökkentést vár el a gyár a beszállítóktól - fogalmazott az ügyvezető igazgató. Pata József szerint, gazdasági társasági ebben is élen jár, mert folyamatosan felülvizsgálják az általuk gyártott alkatrészeket, a gyártás technológiáját az alkatrész előállítási költségének csökkentése érdekében.
A fajszi családi vállalkozás fő tevékenysége autóipari sajtolt és hegesztett karosszéria elemek gyártása, a cég legjelentősebb partnere a Magyar Suzuki Zrt., amelynek 1992-es indulásától kezdve beszállítója. Kezdetben 14 féle alkatrészből évente 50 ezer darabot szállítottak, ma 150 féle alkatrészből évi mintegy 30 millió darabot gyártanak a Suzukinak. Bruttó árbevételük 2 milliárd forint, 75 alkalmazottat foglalkoztatnak. Az 5000 négyzetméter alapterületű üzem 2002-től zöldmezős beruházásban épült, a legmodernebb robottechnikával szerelték fel.