BrandContent 4iG Nyrt. 2023. szeptember. 11. 11:30

Összeomlás helyett rekordbevétel

Hogyan lehet automatizáltan és megbízhatóan kivédeni az ártó szándékkal vagy akár természetes módon kialakuló túlterheléses időszakokat?

Kiugró érdeklődést kiváltó és rengeteg erőforrást igénylő időpontból csak néhány akad az évben. A Black Friday-hez hasonló jelenségek – beleértve a kiszámíthatatlanul érkező DDoS-támadásokat – miatt az átlagos forgalmat kiszolgáló szerverek és hálózati kapacitások gyorsan válnak nagyon szűkössé. A felhasználói élmény romlása mellett komoly csapás érheti az érintett vállalatok bevételét is, ezért törekedni kell a várható negatív hatások minimalizálására.

Az üzletfolytonosság fenntartása elengedhetetlen a hosszú távú célok eléréséhez és az ügyfélkör megtartásához. Az akár sokmilliós kárral járó incidensek elkerüléséhez vezető utak legkönnyebbikén nem kizárólag saját – humán és informatikai – erőforrásokra kell támaszkodni, hanem szakértői segítség nyújt támaszt a megbízható és automatizált felderítéshez és elhárításhoz.

Az Invitech már a folyamat legelején, a kockázatok felmérésében támogatja partnereit tanácsadó csapatával. Ennek során kiderül, mely pontok jelentik a legnagyobb rizikót, legfeljebb milyen léptékű leállás tolerálható, és az is, hogy azt miként lehet megelőzni. Alapos katasztrófa-helyreállítási tervvel a vállalatok biztosak lehetnek abban, hogy egy súlyos incidens esetén a másodlagos IT-infrastruktúra a megfelelő időben és az elvárt minőségben – akár percek alatt – áll szolgálatba, levéve a valódi felhasználók, ügyfelek kiszolgálásának feladatát az érintett rendszerről.

Magas minőségben, magyarul

Szemben a versenytársak zömével, az ICT-szolgáltató proaktívan cselekszik, a kiemelt időszakokban dedikált figyelemmel követi nyomon és támogatja érintett ügyfeleit. Nem csupán a kifogástalan műszaki paramétereket biztosítja, hanem komplett megoldáscsomagot nyújt, melynek a magas rendelkezésre álláshoz szükséges technikai feltételek mellett a szükséges házirendek kialakítása, a felügyelet és a folyamatos tanácsadás is részét képezi.

Mindez természetesen magyarul, a lokális elvárásokhoz igazodva érhető el. Igény esetén az Invitech szakértelmét a legnagyobb amerikai felhőszolgáltatásokkal együttműködve nyújtja, hazai szerverközpontokból, alacsony késleltetés mellett. A partnerek abban is biztosak lehetnek, hogy a szolgáltató támogatásának köszönhetően egyaránt megfelelnek az összes, már meglevő és a jövőben bevezetendő európai uniós adatkezelési szabályozásnak.

A megbízhatóság tartóoszlopai

Évtizedek munkája és tapasztalata mellett a legújabb technológiák alkalmazása teszi rugalmassá, automatizálttá és megbízhatóvá az Invitech rendszereit. Egy DDoS-támadást a vállalat cloudszolgáltatásának, dinamikus terheléselosztási képességeinek és az adott szervezetet védő WAF-megoldásainak (web application firewall) optimális együttműködése hárít el. A hét minden napján, napi 24 órában dolgozó Security Operation Center pedig arról gondoskodik, hogy az infrastruktúrafelügyelet mellett a gyanús tevékenységeket is pillanatok alatt beazonosítsa.

A rövid ideig tartó túlterheléseket a Kubernetes konténertechnológiának köszönhetően az erőforrások önműködő fel- és leskálázása mellett az ezekhez rendelt költségek is automatikusan lekövetik. Miközben tehát a magas rendelkezésreállás folyamatosan biztosított, annak költségei minimalizálhatók. Így az évnek azon pár napján is nyugodtak lehetnek az hazai szolgáltató partnerei, amikor a „rohamok” jelentkeznek: rendszereik állni fogják a sarat, anélkül, hogy túlméretes IT-kapacitást kellene kiépíteniük és üzemeltetniük.

Az anyag a 4iG Nyrt. megbízásából, a HVG BrandLabbel közös produkcióban készült. Létrehozásában a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.