Hogyan lehet automatizáltan és megbízhatóan kivédeni az ártó szándékkal vagy akár természetes módon kialakuló túlterheléses időszakokat?
Kiugró érdeklődést kiváltó és rengeteg erőforrást igénylő időpontból csak néhány akad az évben. A Black Friday-hez hasonló jelenségek – beleértve a kiszámíthatatlanul érkező DDoS-támadásokat – miatt az átlagos forgalmat kiszolgáló szerverek és hálózati kapacitások gyorsan válnak nagyon szűkössé. A felhasználói élmény romlása mellett komoly csapás érheti az érintett vállalatok bevételét is, ezért törekedni kell a várható negatív hatások minimalizálására.
Az üzletfolytonosság fenntartása elengedhetetlen a hosszú távú célok eléréséhez és az ügyfélkör megtartásához. Az akár sokmilliós kárral járó incidensek elkerüléséhez vezető utak legkönnyebbikén nem kizárólag saját – humán és informatikai – erőforrásokra kell támaszkodni, hanem szakértői segítség nyújt támaszt a megbízható és automatizált felderítéshez és elhárításhoz.
Az Invitech már a folyamat legelején, a kockázatok felmérésében támogatja partnereit tanácsadó csapatával. Ennek során kiderül, mely pontok jelentik a legnagyobb rizikót, legfeljebb milyen léptékű leállás tolerálható, és az is, hogy azt miként lehet megelőzni. Alapos katasztrófa-helyreállítási tervvel a vállalatok biztosak lehetnek abban, hogy egy súlyos incidens esetén a másodlagos IT-infrastruktúra a megfelelő időben és az elvárt minőségben – akár percek alatt – áll szolgálatba, levéve a valódi felhasználók, ügyfelek kiszolgálásának feladatát az érintett rendszerről.
Magas minőségben, magyarul
Szemben a versenytársak zömével, az ICT-szolgáltató proaktívan cselekszik, a kiemelt időszakokban dedikált figyelemmel követi nyomon és támogatja érintett ügyfeleit. Nem csupán a kifogástalan műszaki paramétereket biztosítja, hanem komplett megoldáscsomagot nyújt, melynek a magas rendelkezésre álláshoz szükséges technikai feltételek mellett a szükséges házirendek kialakítása, a felügyelet és a folyamatos tanácsadás is részét képezi.
Mindez természetesen magyarul, a lokális elvárásokhoz igazodva érhető el. Igény esetén az Invitech szakértelmét a legnagyobb amerikai felhőszolgáltatásokkal együttműködve nyújtja, hazai szerverközpontokból, alacsony késleltetés mellett. A partnerek abban is biztosak lehetnek, hogy a szolgáltató támogatásának köszönhetően egyaránt megfelelnek az összes, már meglevő és a jövőben bevezetendő európai uniós adatkezelési szabályozásnak.
A megbízhatóság tartóoszlopai
Évtizedek munkája és tapasztalata mellett a legújabb technológiák alkalmazása teszi rugalmassá, automatizálttá és megbízhatóvá az Invitech rendszereit. Egy DDoS-támadást a vállalat cloudszolgáltatásának, dinamikus terheléselosztási képességeinek és az adott szervezetet védő WAF-megoldásainak (web application firewall) optimális együttműködése hárít el. A hét minden napján, napi 24 órában dolgozó Security Operation Center pedig arról gondoskodik, hogy az infrastruktúrafelügyelet mellett a gyanús tevékenységeket is pillanatok alatt beazonosítsa.
A rövid ideig tartó túlterheléseket a Kubernetes konténertechnológiának köszönhetően az erőforrások önműködő fel- és leskálázása mellett az ezekhez rendelt költségek is automatikusan lekövetik. Miközben tehát a magas rendelkezésreállás folyamatosan biztosított, annak költségei minimalizálhatók. Így az évnek azon pár napján is nyugodtak lehetnek az hazai szolgáltató partnerei, amikor a „rohamok” jelentkeznek: rendszereik állni fogják a sarat, anélkül, hogy túlméretes IT-kapacitást kellene kiépíteniük és üzemeltetniük.
Az anyag a 4iG Nyrt. megbízásából, a HVG BrandLabbel közös produkcióban készült. Létrehozásában a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.