BrandContent Vodafone 2022. február. 17. 11:30

Egy dolog, ami mindnyájunkat elérhet

Magyarország magányos ország. 1 millió ember van ma egyedül hazánkban, közülük rengetegen, több mint 600 ezren 65 év felettiek. Videós stábunkkal egy idősek klubjába látogattunk el, és beszélgettünk a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársával arról, hogy hogyan segítenek ők azoknak, akik egyedül vannak, a klubtagokkal pedig arról, hogy hogyan küzdenek meg azzal, hogy a legtöbb időt egymagukban töltik. Fontos, hogy az elmúlt években különösképpen sok fiatal is találkozott az elszigeteltség. Nekik is ki kellett találniuk, hogy hogyan lássanak ki mindebből, ezért megkerestünk egy végzős gimnazistát, hogy ossza meg velünk tapasztalatait arról, hogyan érintette a karanténidőszak magányossága, illetve mit tett azért, hogy enyhítsen ezen az érzésen.

A legszebb feladat: jól és jókor segíteni

A Vodafone nemcsak arra buzdít, hogy segítsünk másoknak, de saját eszközeivel ő maga is tesz a magány ellen. A cég 29 idősotthon lakóinak mindennapjait tette szebbé azzal, hogy Samsung okostelefonokat és tableteket adományozott. A készülékek mellé belföldön korlátlan beszélgetést és adatforgalmat is díjmentesen biztosít, hogy ezzel hozza közelebb egymáshoz az egymástól távol lévő családtagokat. A vállalat és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közösen kér mindenkit arra, hogy kapcsolódjunk programjukhoz, és ha lehet, tegyünk mi is azért, hogy senki se legyen magányos. Ha pedig tanácstalanok vagyunk, hogyan tegyük meg az első lépéseket, esetleg szeretnénk tanácsokat kapni a témában, látogassunk el oldalukra, ahol ajánlásokat és segítséget kaphatunk ahhoz, hogyan segíthetünk jól másokon. Az online útmutatót a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakemberei készítették. „A Máltai Szeretetszolgálatnál úgy tartjuk, segíteni csak jól szabad. Ezek az ajánlások nagyon egyszerű tanácsokat fogalmaznak meg, amelyek bár egyértelműnek tűnnek, mégis oda kell figyelni, ha azt szeretnénk, hogy a beszélgetés valódi segítséget jelentsen. Az útmutatóban több szituációhoz kapcsolódó tanácsok olvashatók, így segítségadás közben sem maradunk egyedül a kétségeinkkel.

Ha pedig további információkra, tanácsokra lenne szükségünk, vagy olyan helyzettel, kérdéssel szembesülünk, amely meghaladja a tudásunkat – jogi tanácsra, járókeretre, intézményi háttérre van szükség – a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársait a magany@maltai.hu címen is elérhetjük, ahol minden kérdést megválaszolnak és segítenek azoknak, akik segíteni szeretnének másokon.

A tartalom a Vodafone támogatásával, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.