BrandChannel Samsung 2018. július. 23. 07:35

5 tipp a sztárfotóstól: így örökítse meg a „golden hour” pillanatait

A világsztárokról készített portréi által híressé vált Uli Weber Ibizán tesztelte a Samsung csúcsmobiljának kameráját. A többek között Stinget, Kate Mosst vagy Kylie Minogue-ot is fotózó német fényképészt a golden hour, vagyis a naplementében készült megismételhetetlen színvilágú fotózás titkairól kérdeztük.

Az Instagram világban nagy divat a szűrők használata, amivel különleges fényviszonyokat teremthetünk a fotókon, de akad, amire a filter sem képes. Ilyen jellegzetes és különösen szép fények figyelhetőek meg a naplemente és a napfelkelte óráiban, amikor lágy vörösbe és aranysárgába öltözik minden, az élményt pedig a drámaian hosszú árnyékok fokozzák (ezt az időszakot nevezi az angol nyelv golden hournak). Mivel ilyenkor már kevés a fény, ezeket a pillanatokat igen nehéz elkapni: sokszor tapasztalhattuk már, hogy nem az lesz végül a képen, mint amit a valóságban látunk.

A Samsung a világhírű fotóssal, Uli Weberrel karöltve, egy mesterkurzus alkalmával mutatta be a S9+ készülékének segítségével a golden hour fotózás rejtelmeit. A modell lencséje úgy működik, mint az emberi pupilla. A fény mennyiségétől függően nyílik és zár (de akár mi is állíthatjuk). Erre eddig csak a profi kamerák objektívjei voltak képesek. Ha nagyon leegyszerűsítjük a dolgot, akkor így érthető meg, mi történik: ha nyitott a lencse, sokkal több fényt enged be, ám kevesebb dolog lesz fókuszban. Ez a beállítás például a portrék elkésztésére kitűnő; az alany a kép előterében éles lesz, míg a háttér elmosódik. És ez a beálltás képes megörökíteni a naplementét is.

A divat- és portréfotóiról híres Uli Weber Rómában tanult fotográfiát, majd Londonban kezdte meg pályafutását 1986-ban. Munkái a The Times Magazine, a Vouge vagy az Elle lapjain is megjelennek, de dolgozott együtt Stinggel, Kylie Minogue-gal, Daniel Radcliffe-fel, Damian Lewis-szel vagy Helena Bonham Carterrel is. Megbízói között olyan nagy cégek szerepelnek, mint a Ferrari, a Jack Wolfskin, az Audi vagy a Marks & Spencers.

Kamera a zsebben

„Nyugodtan mondhatom, hogy ez a legjobb mobilkamera jelenleg” – jelenti ki Uli Weber az ibizai sorozat elkészítése után pár nappal, amikor beszélgettünk. A német művésztől meg kellett kérdeznem, zavarja-e, hogy mostanság egyre többen állnak fotósnak, mindenféle előképzettség nélkül? „Engem egyáltalán nem zavar. Sőt! Ha valaki szépen meg tudja örökíteni a nyaralás vagy egy családi esemény emlékeit, az miért lenne probléma nekem? Az én munkám nagyon más. Viszont ezek az „amatőr” képek is egyre profibbak, hiszen a mobilok szoftveresen és hardverben is segítik a fotóst.”

Milyen érzés volt egy mobil kamerájával fotózni a mesterkurzus során? „Meg kell mondjam, nagyon élveztem a képek készítését. Ez a kamera az egyszerű képeket is rendkívülivé tudja tenni. És amivel nem tud versenyezni egy profi kamera: ez elfér a zsebedben. A nyaralásokon én sem sétálok egy nagy fényképezőgéppel. De van olyan pillanat, amit meg akarok örökíteni, erre kitűnő ez a mobil. És valóban olyan finomhangolásra képes, mint egy profi fényképezőgép.”

Milyen tippeket tudna olvasóinknak adni arra vonatkozóan, hogy hogyan rögzíthetik az aranyórák szépségét utazásaik során?

1. „Bár néha úgy tűnik akár egy órát is eltölthetünk a naplementében, a fotózható idő maximum 10 perc. Mire elkezdődik az „aranyosság” már meg kell találnunk a helyet, ahol el akarjuk készíteni a képet.”

2. „Ha külső helyszínen készítünk fényképeket, próbáljunk meg meggyőződni arról, hogy a nap 90 és 180 fokosan esik be az egyik oldalról, így a legjobb "fénysugarat" kapjuk. Miután elkezdtünk összpontosítani arra, hogy a különböző fényviszonyok milyen hatással vannak a fotóra, szép fokozatosan elkezdjük majd látni a különbséget.”

3. „Az arany órákban a legnagyobb kísértés, hogy megpróbáljuk megragadni a lemenő napot. Pedig itt is, mint bármikor máskor, nappal szemben fotózni nem túl szerencsés.”

4. „Koncentráljunk arra, ami körülöttünk van. Használjuk ezt a ragyogást a hétköznapi tárgyak új fényben történő rögzítésére. Például tengerpart felől lőjünk, ahelyett, hogy a tenger felé fordulnánk. A tárgyak és emberek egészen drámai árnyékot kapnak, mely izgalmasabb, mint a nap.”

5. „Amikor ilyen különlegesek a fények, gyakran mindent le akarunk fotózni. Mivel kevés az idő, sokkal jobb, ha egy helyben maradunk és ott keressük meg a legjobb beállítást, ne szaladjunk egyik helyről a másikra. Sokkal nagyobb esélyünk van így legalább egy tökéletes fotót készíteni.”

A legújabb telefonok kamerái ma már lehetővé teszik azt, hogy filterek nélkül, természetes módon kapjuk lencsevégre a golden hour egyszeri, megismételhetetlen pillanatait. A fotográfus szerint nincs az a szűrő, amivel akár csak hasonló színvilágot érhetnénk el.

 

A Golden Hour képe most szerencsét hozhat

Mutassa meg, hogy aranyozza be a Golden Hour a napját és nyerjen egy Samsung Galaxy S9+ okostelefont! Töltsön fel nyilvános Instagram profiljára egy, az aranyszínű napszakban készített fotóját, használja a #GoldenHour és a #Bearanyozva hashtageket, és jelölje be a Samsung Magyarországot a képen! A játékról bővebb információt itt talál.