Dadogva indult a kötelező postai csomagszállítás, a webshopok vásárlóit könnyen kellemetlen meglepetések érhetik
Az állami vállalat küzd a kötelező postai csomagszállítás bevezetésével, pedig a webshopok jó része különféle fantázianevű pluszdíjakkal riasztja a vásárlókat. A Posta állítja: a minőség megfelelő.
Ahogy várható volt, a Magyar Postának nem sikerült fennakadások nélkül a nyakába vennie az összes létező magyarországi webshop kiszolgálását – március 28. óta az összes online kiskereskedő az állami vállalat szolgáltatásait is köteles felkínálni a csomagok kiszállításához. Akadt olyan vásárló, akit értesítettek, hogy a csomagja nem fért be a kiválasztott automatába, csak postán maradó küldeményként veheti át.
Volt webshop, amelyhez az új szerződés első napján rögtön nem jutott kocsi felvenni az összekészített pakkokat, egyszersmind tájékoztatták arról, hogy ilyesmi a jövőben is előfordulhat. Ez a cég annyiban még a szerencsésebbek közé tartozik, hogy legalább a Postával való szerződéskötés után a vevőkód, a felhasználói azonosító és a digitális alkalmazás használatához szükséges kódok beszerzése zökkenőmentesen sikerült – ami nem mondható el mindenkiről.
Miután az állami cég által nyújtott szolgáltatások dadogva működnek, volt olyan kereskedő, aki inkább figyelmeztette a vásárlóit: választhatják a postai kiszállítást, ha akarják, de csak saját felelősségükre, mert a webshop nem tudja garantálni, mikor kapják kézhez az árut.
„Az elmúlt években lezajlott infrastruktúra-fejlesztéseknek köszönhetően társaságunk időszaktól függetlenül képes rugalmasan kezelni akár a hektikusan változó csomagmennyiséget is” – kerüli meg a Posta a HVG konkrét problémákra vonatkozó kérdését. Hozzátéve: a vállalat képes a rendelet által ráruházott feladatot megfelelő minőségben ellátni.