Fel merjek szállni repülőre, ha újabban már a levegőben is képes kiszakadni az ajtaja?
Az újabb Boeing-botrány ellenére a repülés változatlanul biztonságos, de sem a gyártók, sem a felügyeleti hatóságok nem bízhatják el magukat.
Hogy miért épp egy ajtó helyén szakadt ki január 5-én az Alaska Airlines gépének törzse, az az egyszerűbben megválaszolható kérdések közé tartozik. A vészkijáratok száma az utasok számától is függ. Vannak légitársaságok, amelyek – a fapadosoktól eltérően – nem zsúfolják annyira tele ülésekkel a fedélzetet, így egy pár vészkijárattal kevesebbre van szükség. A gyártó azonban egyféle géptörzset készít, ezért a két fölösleges ajtó helyét hasonló, de rögzített elemmel töltik ki. Azt sem nehéz megmondani, mert pár nap alatt kiderült, hogy a szerencsétlenül járt gépen (és, mint az ellenőrzések mutatták, más gépeken is) az egyik ilyen elemet rosszul rögzítették.
Az eset egyúttal példa arra, hogy manapság már komolyan veszik az utasszállítók biztonságát, de véletlenek így is előfordulhatnak. Miután az egyébként igen új Boeing–737 Max 9-esen többször is légnyomáscsökkenést jeleztek az érzékelők, többször javították a hibát, de úgy tűnik: az igazi okot, a nem látható helyen gyengülő rögzítést nem vették észre. Az viszont utólag áldásosnak mondható, hogy a bizonytalanság miatt a gépet csak szárazföldi útvonalon (azaz nem az óceán fölött) engedték repülni, hogy vész esetén hamar leszállhasson. És pontosan ez történt az ominózus járattal, amely 4900 méteres magasságból fordult vissza, szerencsére anélkül, hogy a fedélzetén bárki is komolyabban megsérült volna.