Miért a populista jobboldal tudja bevenni a közösségi médiát?
Egységfrontba tömörültek a populista jobboldali politikusok és a közösségi médiumok dollármilliárdos tulajdonosai, miután rájöttek, hogy egymást kiválóan tudják éltetni. A Trumptól Orbánig húzódó tengely jól jön a Twitter új vezérének, döfés a hagyományos médiumoknak.
Tűpontosan célzott Orbán Viktor, amikor nagy-magyarországos szurkolói sálban posztolt a közösségi médiában. A látogatókat terelő számítógépes programok imádják a megosztó tartalmakat, akkor vannak elemükben, ha viszályt tudnak szítani, mert az még több kattintást generál.
Semmi meglepő nincs abban, hogy Orbán nagy-magyaroszágos sálban mutatkozik
"A foci nem politika. Ne lássunk bele olyat, ami nincs. A magyar válogatott minden magyar csapata, bárhol is éljenek" - ezzel magyarázta Orbán Viktort, miért tartja érthetetlennek, amiért a nagy-magyarországos zászlóján, amit a focimeccsre vitt, felháborodott a román külügyminiszter. Orbán körül nem először tűnik fel Nagy-Magyarországot ábrázoló jelkép.
Kattintást és pénzt a globális technológiai cégek milliárdos tulajdonosainak, kattintást és szavazatot a populista jobboldali politikusoknak. Igen, elsősorban a jobboldaliaknak. Hétből hat vizsgált országban a Twitter algoritmusa előnyben részesítette a jobboldali politikusok és hírportálok által megosztott tartalmakat – derült ki a közösségi platform tavalyi, belső célra szánt kutatásából.
A gépi tanulás etikusságáért és az átláthatóságért felelős igazgató, Rumman Chowdhury kijelentette: az eredmények tükrében változtatni kell a Twitter algoritmusán, mert aggasztó, ha egy adott tartalmat nem a felhasználók interakciói alapján emel ki a program. Azóta sincs hír arról, hogy ez a hiba megjavult-e, mindenesetre Chowdhury egyike volt az első alkalmazottaknak, akiket Elon Musk, a Twitter újdonsült tulajdonosa kirúgott.
A szélsőjobboldali szereplők oda is voltak Musk hatalomátvételétől, és a szerintük létező liberális véleményterror végét vizionálták.