Zöld-e egy cég, ha azt mondja magáról? Ha hiszi, ha nem, járjon utána
H&M, KLM - csupán kettő a nagyvállalatok közül, amelyeknek hamarosan bíróság elé kell állniuk amiatt, mert – a vád szerint – megtévesztik a vásárlókat és az ügyfeleket, mert „zöldre mossák” a termékeiket és szolgáltatásaikat.
A New York-i bíróságon 2022 júliusában indítottak pert az egyik legismertebb divatmárka, a svéd H&M ellen.
A vád: greenwashing, azaz zöldre mosás.
A felperes az átlagosnál még többet is fizetett egy tudatosnak hirdetett termékért, amely a reklám szerint kevesebb víz felhasználásával készült. Később azonban bebizonyosodott, hogy a hirdetés állításai nem voltak igazak.
Az ügy pikantériája, hogy a H&M dobogós az egyik legismertebb nemzetközi, a fenntartható divatért dolgozó nonprofit szervezet, a Fashion Revolution, 250 divatmárkát listázó Átláthatósági Indexén. Ugyanígy, kitűnő értékeléssel szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexén is.