Orbán hízelgéséről és a Varga–Szijjártó-marakodásról is szól a vasúti gigaprojekt
Orosz és kínai érdekeket is kiszolgál Orbán Viktor, hogy a kormányához közel álló üzletembereknek újabb hatalmas üzleteket hozzon. A Kína és Európa közötti vasúti áruforgalom ideterelésének reménybeli profitján miniszterek és holdudvaraik marakodnak, miközben mindegyik kap állami milliárdokat is.
Miközben az amerikai elnök azon dolgozik, hogy elrettentse Oroszországot Európa fenyegetésétől, Orbán Viktor kormányfő egy osztrákokkal közös vegyesvállalattal viszi be az orosz állami vasúttársaságot az európai piacra. Ez egy újabb példa arra, hogy a magyar miniszterelnök nem értékek, hanem érdekek mentén gyakorolja a politikát: orosz és kínai közreműködéssel több száz milliárd forintos üzletet raknak össze olyan vállalatoknak, amelyeknek végső haszonélvezői a kormányhoz közel álló érdekeltségek.
Ha sarokba szorítják, hamar kiderül, kit támogat Orbán
Oroszország pártján áll valamennyi fontos nemzetközi kérdésben Magyarország, holott az Európai Unió és a NATO tagja, ráadásul az ukrajnai konfliktus lökéshullámai különösen fájdalmasan érinthetik a magyar gazdaságot és az ukrajnai magyar kisebbséget. A válság elhúzódása növeli a fegyveres összecsapások veszélyét.
A történetben Varga Mihály pénzügyminiszter földije, a kun-kipcsak hagyományokat őrző Horváth László, a milliárdos lélegeztetőgép-beszerzéseket végző kínai cég, valamint a fideszes Papcsák Ferenc éppúgy felbukkan, mint a Városháza-botrányban is szerepet kapott milliárdos, Ruszlán Rahimkulov, valamint Mészáros Lőrinc bankja és az Egyesült Államokból kitiltott kínai technológiai vállalat, a Huawei. Verseny csupán a kiválasztottak között van:
Horváthék projektjét Varga tolja, Rahimkulovékét Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A rátermettséggel szemben – vagy adott esetben mellett – az eredmény inkább azon múlik, ki milyen ügyesen kilincsel, mennyire van jóban az állam pénze felett őrködőkkel.