Tízmilliókat bukik a BKV a fővárosi dugók miatt
A kormány nagy nehezen odaadja Budapestnek a tömegközlekedés működtetésére járó milliárdokat. A pénz a túléléshez elég, de hosszabb távon csak sebtapasz egy lüktető artériás vérzésen. Az üzleti terv alapján az idei sem volt egyszerű év, de a 2022-es még keményebb lesz.
Visszautasíthatatlan ajánlatot kapott Budapest főpolgármestere vasárnap: hétfő reggel 8-ra várták az innovációs minisztériumba, hogy ott aláírhassa a fővárosi tömegközlekedés 12 milliárd forintos éves állami dotációjának támogatási szerződését. Pedig Palkovics László miniszter korábban – színpadiasan értetlenkedve – arról beszélt, hogy a dokumentumról csak a városvezető aláírása hiányzik, azt azonban elhallgatta, hogy még meg sem mutatták a papírt Karácsony Gergelynek.
A birkózás közben már likviditási gondok kezdtek kialakulni, a kormány azonban nem mutatta jelét, hogy engedni készülne. Gulyás Gergely kancelláriaminiszter arra utalgatott, hogy a – törvényileg járó és a Tarlós-érában kekeckedés nélkül odaadott – támogatás kifizetése összefügg az agglomerációs közlekedés önkormányzati finanszírozásának újratárgyalásával.
Ami egyébként azóta sem zárult le, így nem világos, miért hagyott fel most a főpolgármester csuklóztatásával a kormány.
Az egyik ok lehetett Karácsony szolid figyelmeztetése, hogy az önkormányzat nem tudja és nem is akarja ezt a 12 milliárdot maga összekuporgatni, s eljöhet a pillanat, amikor az utasok már a bőrükön érzik a finanszírozási problémát. A közlekedési eszközökön is bemondatták: a kormány bliccel, nem fizeti ki a főváros jussát.