A nyomtatott és az internetes média közé épített hidat a digitális kor sikerlapja, a Politico
Az amerikai portál új fejezetet nyitott, gyorsabb tempóra késztette a hagyományos lapokat – nem meglepő, hogy a német Axel Springer médiacég egymilliárd dollárt sem sajnált a megvásárlására.
Az a célunk, hogy a demokratikus világ vezető digitális kiadója legyünk
– jelentette ki Mathias Döpfner, a német Axel Springer médiakonszern újságíróból lett vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a cég megvette az amerikai Politico portált, és az ügylettel teljesen a birtokába került az eddig felesben tulajdonolt Politico Europe is.
A vételárat nem árulták el, de az értesülések szerint egymilliárd dollár körül lehetett. Az összeg mutatja, hogy a Politico a digitális alapokra épülő új média kiemelkedő sikere, s míg számos riválisa a túlélésért küzd vagy már megszűnt, az amerikai cég az idei évét 200 millió dolláros bevétel mellett 30 százalékos profittal zárhatja. Ezt nevezte Döpfner – a Politico által képviselt minőségi újságírás mellett – a felvásárlás másik indokának.