Az Adidas nagyjából feleannyiért adhatja el a Reebokot, mint amennyiért vette
Kudarcot vallott az Adidas a 2005-ben megvásárolt Reebokkal, és eladja a szebb napokat élt sportszergyártó céget. A németek most más eszközökkel kísérlik meg befogni az iparág legnagyobb szereplőjét, az amerikai Nike-t.
Több milliárd dollárjába kerül az Adidasnak egy fáziskésés. Az amerikai Nike után a világon a második legnagyobb forgalmat lebonyolító sportszergyártó cég ugyanis csak 2005-ben vásárolta meg a működését a XIX. század végén Nagy-Britanniában indító, később amerikaivá vált Reebokot, ekkor pedig a 3,8 milliárd dollárért megszerzett vállalat már túl volt pályafutása csúcspontján.
A cél az lett volna, hogy az USA-ban akkor még népszerű és sok szponzori szerződéssel rendelkező márka révén az Adidas megszorongassa a Nike-t az egyik legjobb piacnak számító Észak-Amerikában. Az eredmény azonban az lett, hogy a Reebok sorra elvesztette szerződéseit – például az NBA kosárlabda- vagy az NFL amerikaifutball-ligával kötöttet, illetve az USA olimpiai bizottságával aláírtat –, s évről évre csökkent a súlya az Adidas-csoporton belül. 2007-ben még a Reebok szállította a cég bevételeinek közel negyedét, 2020-ban viszont már alig 7 százalékát.